Simularea de Evaluare Națională lasă în urma ei multe dezbateri. Expert în educație: „Examenele sunt atât de ușoare sau atât de grele în funcție de cât a învățat fiecare elev”

Simularea de Evaluare Națională pentru elevii de clasa a 8-a s-a încheiat, iar profesorii de limba română și de matematică au început dezbaterile cu privire la dificultatea subiectelor. Mulți dintre ei au ajuns la concluzia că acestea au fost prea ușoare pentru nivelul examenului. Secretarul de Stat din Ministerul Educației, Sorin Ion, a declarat că „nu este sănătos să avem subiecte atât de ușoare”.

Sunt subiectele de la examenele elevilor într-adevăr prea ușoare?

„Secretarul de Stat nu se implică direct în elaborarea subiectelor. Ele sunt elaborate de experți. Ulterior pot fi analizate. Au existat mereu opinii contrare, unii spun că sunt prea ușoare, alții spun că sunt prea grele. Este dificil de spus. Examenele de acest tip sunt atât de ușoare sau atât de grele în funcție de cât a învățat fiecare elev. Acestea sunt o reflecție a performanței școlare”, a declarat Radu Szekely, expert în educație, pentru Aleph News.

Mulți elevi care abia au susținut examenele se bucură că subiectele au fost accesibile, însă nu este cazul tuturor. Rezultatele examenelor influențează viitorul unui elev, iar concurența pentru ocuparea unui loc la un liceu bun sau la o facultate este mare.

Este nivelul examenelor din ce în ce mai scăzut?

„Simularea ar trebui să reflecte cum s-ar desfășura examenul. Subiectul nu ar trebui să fie nici prea greu, nici prea ușor”, a declarat Mihnea Stoica, elev în clasa a 12-a, pentru Aleph News.

Citește și:

Exit mobile version