STUDIU. 4 din 10 profesori simt epuizare

Patru din 10 cadre didactice din ciclul preuniversitar din SUA simt epuizare la locul de muncă. Numărul depășește toate celelalte industrii la nivel național, arată un studiu Gallup. Potrivit autorilor, COVID-19 a accentuat provocările existente și a introdus altele noi.

Manuela Prajea, profesor de matematică în SUA, spune că și-a petrecut zilele libere adaptându-se noului stil de predare, cel online. „Toate aceasta au dus la un grad ridicat de epuizare a profesorilor și în SUA, pa fel ca peste tot pe glob. Teama de necunoscut, acomodarea cu tehnologia și cu așteptările la care trebuia sa se ridice un profesor astfel încât sa reușească să creeze un mediu înalt al învățării, în ciuda faptului ca a trebuie să stai mai mult de un an de zile cu elevii fără să îi întâlnești personal”, spune ea.

Lucrurile nu stau roz nici în România. 2 ani de pandemie i-a adus pe profesori la burnout. Și se tem că din toamnă o vor lua de la capăt. Doar în ultima săptămâna au fost raportate 15.000 de cazuri de COVID. „Fiecare profesor simte o oboseală enormă. Cei care spun că nu sunt epuizaţi eu, una, nu cred acest lucru.
Suntem şi noi oameni, chiar dacă mulţi elevi nu ar crede. Și noi la rândul nostru simţim efectele pandemiei
şi simţim oboseala care s-a accentua şi se accentuează pe zi ce trece”, declară o profesoară.

Profesorii au uitat de viața personală în pandemie. „S-au concentrat pe școală și asta i-a epuizat”, spune Gabriela Gherhuț, psiholog. „Fiind foarte presaţi de mediu, de conducerea şcolii, în unele cazuri uită, cumva, să mai oprească şi timp pentru ei şi atunci cumva scoala nu se mai opreşte la 8 ore, 4 ore pe zi, ci, de fapt, continuă foarte mult şi după ce vin acasă”

Exit mobile version