- Lucian Bode: durează cam doi ani și jumătate să repari prostiile din studiul de fezabilitate.
- Apoi mai avem de așteptat vreo trei ani, cât durează construcția efectivă a autostrăzii.
- Traseul trecea pe la etajul 7 al unor blocuri și prin curtea Castelului Cantacuzino.
Când vorbim despre construcția de autostrăzi în România, vorbim în primul rând despre SF-uri. De data asta, nu e vorba despre science-fiction, ci despre studii de fezabilitate care costă mult, sunt gata în ani buni, iar la final, ne putem trezi că sunt bani aruncați și timp pierdut.
Advertisment
Așa se întâmplă în cazul studiului de fezabilitate pentru cea mai așteptată autostradă – Comarnic-Brașov, care a fost atât de bine făcut, încât traseul trecea pe la etajul 7 al unor blocuri și prin curtea Castelului Cantacuzino. Cel puțin asta a povestit ministrul Transporturilor la Digi24.
Lucian Bode a făcut și calculele: cam doi ani și jumătate să repari prostiile din studiul de fezabilitate și vreo trei ani durează construcția efectivă a autostrăzii.
Recomandări
Deci, în cel mai bun caz, vom merge și ne vom întoarce de la munte fără să stăm în aglomerația de pe DN1 prin 2025 sau 2026. Dar cum suntem în România, nimic nu e sigur, nici măcar că prețul anunțat acum – 1,2 miliarde de euro – nu va crește.
- Musk oferă cecuri de un milion de dolari pentru alegătorii din Wisconsin. Miliardarul promite plăți mai mici celor care contribuie la alegerea unui candidat conservator
- Marine Le Pen are un viitor politic incert, în urma condamnării. Lidera RN nu mai poate candida la Președinție în 2027 și are de plătit o amendă uriașă
- Ministerul Educației a publicat rezultatele de la simularea Evaluării Naționale. Daniela Vișoianu, expert în educație: „Ce se pierde în clasele primare este imposibil de recuperat la gimnaziu”
- Donald Trump îl avertizează pe Zelenski că va avea „probleme mari” dacă nu semnează acordul mineralelor cu SUA
- Kremlinul reacționează după ce Trump a spus că e „furios” pe Putin