• România a comandat noi studii de fezabilitate pentru autostrăzi
  • România a comandat studierea a 2.500 kilometri de drumuri
  • România are pe hârtie peste 4.900 kilometri de autostradă
  • În trafic sunt doar 900 de kilometri
  • Peste 300 de milioane de lei au mers către studii de fezabilitate
  • România, codașa Europei la capitolul șosele de viteză

Dacă autostrăzile s-ar face cu hârtie în loc de asfalt, România ar fi deasupra tuturor. Din păcate nu-i așa, astfel că trebuie să ne confruntăm zi de zi cu realitatea.

Codașa Europei la capitolul șosele de mare viteză, România e fruntașă la drumuri puse la dosarul cu șină. Are 4.900 de kilometri pe hârtie, dintre care 2.500 comandați sub titlul Studiu de Fezabilitate, arată o analiză economica.net.

Din cei peste 4.900 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, doar 900 au ajuns în circulație. Din restul rămas putem aștepta cel mult 20%.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Câți kilometri de autostradă are România în lucru

  • Austostrada Transilvania (A3) – 110 km
  • Drum Expres Craiova – Pitești (DX12) – 89 km
  • Autostrada de Centură București (A0) – 72 km
  • Autostrada Sibiu – Pitești (lot 1, 5) – 44 km
  • Autostrada Sebeș – Turda (lot 1, 2) – 26 km
  • Pod Brăila – 23 km
  • TOTAL – 360 kilometri

Calculele arată că în acest moment 360 de kilometri de drumuri se află în construcție. Cei mai mulți, 110, reprezintă o porțiune a autostrăzii Transilvania, numită și A3. Apoi vorbim despre centura Capitalei, drumul Craiova – Pitesti, dar si podul de la Brăila.

Câți kilometri de autostradă urmează să fie scoși la licitație

  • *Autostrada Sibiu – Pitești (lot 2, 3, 4) – 92 km
  • *Autostrada Lugoj – Deva (tuneluri) – 9 km
  • *Autostrada Transilvania – 67 km
  • *Autostrada Moldova (Ploiești-Buzău) – 63 km
  • *Drum Expres Craiova – Pitești – 32 km
  • *Autostrada de Centură București Nord (lot 1, 3) – 29 km
  • *Conexiune A3 – Centura Oradei – 19 km
  • TOTAL – 300 kilometri

Pentru alți 300 de kilometri așteptăm demararea licitațiilor. De ele depinde viitorul drumurilor Sibiu – Pitești, Lugoj – Deva ori Autostrada Moldovei – marele of al românilor din nord-estul țării.

Câți bani a cheltuit România pe studii de fezabilitate în perioada 2008-2018

  • 240 milioane RON pentru 90 studii fezabilitate
  • *122.2 mil. RON alocate în 2008
  • *40 dintre studii, lăsate fără finanțare

În 10 ani, România a cheltuit aproape 300 de milioane de lei – circa 60 de milioane de euro – pe studii de fezabilitate. Anul de glorie a fost 2008, când au fost comandate studii de 122 milioane lei. Multe dintre ele rămase apoi fără finanțare.