• Guvernul vrea să înceapă o campanie de informare despre vaccinare
  • Pentru asta, are în plan o nouă campanie de susținere a presei
  • Guvernul va da bani pentru informarea publicului

În primul val al pandemiei, Guvernul a alocat 40 milioane lei. Cea mai mare parte a banilor a mers către grupurile Intact, ProTV și Cancan.

Presa tipărită a luat cei mai puțini bani. Circa 107.000 difuzări de spoturi au fost consemnate la televiziuni.

N-a sosit încă vaccinul și-n România, dar guvernul îi pregătește reclama. 40 de milioane de lei – până la 200 dacă va fi nevoie – vrea să dea pentru promovare.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Guvernul intenționează să demareze o campanie de informare publică cu privire la vaccinarea anti-Covid – sperăm că de data asta una mai eficientă decât cea în cazul vaccinării HPV.

Va proceda ca în primul val al pandemiei – banii merg către presă, pentru difuzarea de spoturi.

Premierul interimar Ciucă a făcut anunțul. A fost completat de vicepremierul Raluca Turcan, care a anunțat că bugetul va fi similar celui de la prima alocare.

Raluca Turcan, vicepremier: Bugetul alocat campaniei va fi similar cu cel din campania precedentă, în care s-au cheltuit până acum 40 de milioane RON din cei 200 milioane RON alocați.

Banii au fost alocați exclusiv pe criteriul audienței – cu transparență aproape zero, scrie Libertatea. O analiză a site-ului Pagina de media arată că cea mai mare parte a banilor au mers către televiziuni, respectiv grupurile Intact, ProTV și Dogan, dar și către publicațiile online.

BANI PENTRU PRESĂ

Televiziuni

  • Antena TV Group – 1.738.770 EUR
  • PRO TV – 1.462.225 EURO
  • Dogan Media International – 1.302.722 EUR

Radio

  • Kiss/Magic/Rock FM – 1.042.514 EUR
  • Europa FM – 668.630 EUR
  • Radio ZU – 625.602 EUR
  • RCS&RDS (Digi FM) – 554.701 EUR

Online

  • PRO TV – 295.900 EUR
  • ProSport/Cancan – 295.408 EUR
  • Evenimentul/Capital – 295.408 EUR
  • Adevărul – 267.386
  • Gândul – 236.386

Cei mai puțini bani au mers în presa tipărită, ale cărei tiraje au scăzut foarte mult.

Rămâne de văzut și din ce buget vor veni banii – unul care nu există încă pentru 2021.

Ion Cristoiu: „Nu a fost eficient, a fost o miluire a presei, și va continua. A fost ineficientă. Corect, democratic, transparent era să nu fie dată o sumă de bani presei, ci sa site-urile, trusturile să vină cu proiecte. Proiecte în sensul să atragă atenția. Aceasta pregătire pentru vaccinare va fi o posibilitate de publicitate pentru domnul Ciucă. Va începe această vaccinare, și va depinde de presă, de criticile sau laudele la adresa procesului.”