• USS Gerald R. Ford, cel mai nou și cel mai mare portavion al Marinei Militare, a efectuat recent prima sa misiune în străinătate, în Canada.
  • Gerald R. Ford este pionierul mai multor tehnologii concepute pentru a crește rata de lansare a portavionului.
  • Sistemele de lansare electromagnetică profită de producția masivă de energie electrică a portavionului, posibilă datorită generatoarelor nucleare de înaltă eficiență.

Cel mai nou portavion al Marinei SUA, USS Gerald R. Ford, a efectuat recent prima sa vizită internațională în port, andocând la Halifax, Noua Scoție.

Am operat alături de aliații și partenerii noștri în largul mării, antrenându-ne interoperabilitatea și interschimbabilitatea, a declarat căpitanul Paul Lanzilotta, comandantul USS Gerald R. Ford, într-o declarație a marinei americane care acoperă desfășurarea.

Vizita la Halifax ne oferă șansa de a construi relații și mai puternice cu colegii noștri de echipă, consolidând parteneriatul nostru, și le permite marinarilor noștri să exploreze cultura bogată și poporul primitor al Canadei.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Anterior, Ford s-a desfășurat din Norfolk, Virginia, la 4 octombrie, în prima sa misiune și a efectuat exerciții și operațiuni maritime multinaționale în Oceanul Atlantic cu aliații NATO Canada, Spania, Danemarca, Olanda și Germania.

Deși recenta vizită în port a USS Gerald R. Ford marchează o etapă importantă pentru cel mai nou, cel mai mare și cel mai avansat portavion din lume, călătoria până la desfășurare a fost marcată de mai multe probleme de dezvoltare. Aceste probleme pun la îndoială capacitatea portavionului de a supraviețui pe mare și de a lansa în mod eficient și fiabil aeronave de pe mare și din aer.

În calitate de navă principală a superportavioanelor din clasa Ford ale Marinei SUA, Gerald R. Ford este pionierul mai multor tehnologii concepute pentru a crește rata de lansare a portavionului și pentru a scoate mai multe aeronave de pe puntea de zbor și a le trimite mai repede în aer.

Una dintre aceste tehnologii este sistemul de lansare a aeronavelor de pe portavion, o catapultă electromagnetică care înlocuiește catapultele cu aburi pe care marina americană se baza anterior pentru a lansa aeronavele. Sistemele de lansare electromagnetică profită de producția masivă de energie electrică a portavionului, posibilă datorită generatoarelor nucleare de înaltă eficiență, dar care a întâmpinat probleme de început în timpul dezvoltării portavionului.