• Parlamentul francez a adoptat joi, în unanimitate, o lege care reglementează activitățile influencerilor, cu scopul de a limita abuzurile pe rețelele de socializare.
  • Legea propusă include interzicerea oricărei reclame pentru alcool, țigări sau jocuri de noroc, precum și obligația de a indica atunci când imaginile sunt filtrate.
  • Orice parteneriat plătit trebuie să fie indicat ca atare, cu mențiunea „publicitate” sau „colaborare comercială”.

Parlamentul a adoptat joi, în unanimitate, o lege care reglementează activitățile influencerilor, cu scopul de a limita abuzurile pe rețelele de socializare. Legea propusă include interzicerea oricărei reclame pentru alcool, țigări sau jocuri de noroc, precum și obligația de a indica atunci când imaginile sunt filtrate, scrie TF1 Info.

Deputații și senatorii au adoptat în unanimitate un text transpartinic susținut de guvern. Joi, după un vot final în Senat, Parlamentul a adoptat un proiect de lege care vizează reglementarea influenței comerciale și combaterea abuzurilor influencerilor pe rețelele sociale.

Ce prevede noua lege

Proiectul de lege propune să definească juridic influencerii ca „persoanele fizice sau juridice care, contra cost, își folosesc reputația în rândul audienței lor pentru a comunica conținut către public prin mijloace electronice în vederea promovării, direct sau indirect, a bunurilor, serviciilor sau a oricărei cauze”.

Recomandări

NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
UK: FETELE ÎNTREC BĂIEȚII LA FUMAT
MORIȘCA DE PE MOULIN ROUGE A CĂZUT
ACȚIUNILE META SE SCUFUNDĂ
RUSIA SPUNE NU REZOLUȚIEI

Propunerea de lege interzice promovarea anumitor practici – chirurgia estetică, abținerea terapeutică – și interzice sau restricționează puternic promovarea mai multor dispozitive medicale. Aceasta întărește legea Evin și interzice promovarea produselor care conțin nicotină și reprezentarea animalelor. Influencerii nu vor mai putea, de asemenea, să promoveze abonamente la pronosticuri sportive, iar promovarea jocurilor de noroc și a pariurilor va fi limitată la platformele care fac posibilă, din punct de vedere tehnic, interzicerea accesului minorilor la videoclip.

Influencerii vor fi nevoiți să-și marcheze publicitatea

Promoțiile pentru băuturi cu adaos de zahăr, sare sau îndulcitori artificiali, sau pentru produse alimentare fabricate, vor trebui să conțină informații despre sănătate. Atunci când imaginile promoționale, pentru produse cosmetice, de exemplu, sunt retușate cu ajutorul unui filtru pentru a le face mai atractive, acest lucru trebuie, de asemenea, menționat.

Orice parteneriat plătit trebuie să fie indicat ca atare, cu mențiunea „publicitate” sau „colaborare comercială” afișată „în mod clar, lizibil și identificabil pe imagine sau video, în toate formatele, pe toată durata promovării”. Pedeapsa este de 2 ani de închisoare și o amendă de 300.000 de euro.

Citește și: