• Oficialii germani au lansat miercuri ceea ce ei spun că este prima flotă de trenuri de pasageri alimentate cu hidrogen din lume, înlocuind 15 trenuri diesel.
  • Trenurile folosesc pile de combustie pe bază de hidrogen pentru a genera electricitate care alimentează motoarele.
  • Guvernul german a sprijinit extinderea utilizării hidrogenului ca alternativă curată la combustibilii fosili.

Germania a inaugurat miercuri prima linie feroviară din lume ce funcţionează în întregime cu hidrogen, potrivit ABC. News. O etapă majoră pentru decarbonizarea sectorului feroviar, în pofida provocărilor şi a problemelor de aprovizionare ridicate de această tehnologie inovatoare, spun oficialii.

Flota de 14 trenuri, furnizate de grupul francez Alstom în landul Saxonia Inferioară, circulă de acum pe linia de 100 de kilometri care leagă oraşele Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervorde şi Buxtehude, aflat la mică distanţă de Hamburg.

,,Suntem foarte mândri că am putut să aducem această tehnologie spre o exploatare comercială, în cadrul unei premiere mondiale” , a declarat miercuri CEO-ul Alstom, Henri Poupart-Lafarge.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Concepute în Franţa, în oraşul Tarbes, şi asamblate la Salzgitter, în Germania, trenurile cu hidrogen ale grupului Alstom – denumite Coradia iLint – reprezintă o premieră în acest sector de activitate.

Noua tehnologie este pista privilegiată de autorităţi pentru reducerea emisiilor de CO2 şi pentru înlocuirea locomotivelor diesel, care funcţionează încă pe 20% din rutele feroviare din Germania.

Noua flotă, care a costat ,,93 de milioane de euro„, va evita situaţia în care ar fi generate ,,4.400 de tone de CO2 în fiecare an” , potrivit LNVG, operatorul regional al reţelei.

Comenzi

Testele comerciale au fost desfăşurate începând din 2018 pe această linie, prevăzând circulaţia regulată a două trenuri cu hidrogen.

Alte legături feroviare îi vor urma exemplul: grupul Alstom a semnat patru contracte pentru mai multe zeci de trenuri, în Germania, Franţa şi Italia, şi afirmă că cererea va continua să crească.

,,Numai în Germania, între 2.500 şi 3.000 de trenuri diesel vor putea fi înlocuite cu trenuri cu hidrogen” , a declarat Stefan Schrank, şef de proiect la Alstom.

,,La orizontul anilor 2035, aproximativ 15%-20% din piaţa europeană regională va putea funcţiona cu hidrogen” , a spus Alexandre Charpentier, expert feroviar la cabinetul de consultanţă Roland Berger.

Trenurile cu hidrogen sunt deosebit de eficiente pentru micile linii regionale, unde costul unei tranziţii către garnituri electrice ar fi prea mare în raport cu rentabilitatea legăturilor.

FOTO – ABC News

Noul tren conceput de Alstom combină hidrogenul îmbarcat la bord cu oxigenul prezent în aerul ambiant, graţie unei pile de combustie instalate în tavan. Aceasta din urmă produce electricitatea necesară tractării garniturilor.

Potrivit CNN, în prezent, un tren regional din două funcţionează în Europa cu tehnologie diesel.

Concurenţii Alstom au intrat şi ei în cursă. Producătorul german Siemens a dezvăluit în luna mai un prototip de tren în colaborare cu Deutsche Bahn, în vederea unei intrări în serviciu încă din anul 2024.

Dar, în ciuda acestor perspective optimiste, ,,există bariere reale” , afirmă un expert.

Nu doar trenurile sunt ,,însetate” de hidrogen. Întregul sector al transporturilor, inclusiv cel rutier şi cel aerian, precum şi industria grea, mai ales siderurgia şi chimia, mizează pe această tehnologie pentru a-şi reduce emisiile de CO2.