• O echipă de cercetători de la Universitatea din Cambridge a identificat exoplanetele Hycean.
  • Exoplanetele Hycean pot fi locuite. Sunt calde, acoperite de oceane și au atmosferă bogată în hidrogen.
  • Hycean pot fi de până la 2,6 ori mai mari decât Pământul și au temperaturi atmosferice de până la 200 de grade Celsius.
  • Condițiile oceanice ar fi asemănătoare cu cele de pe Pământ, prin urmare ar putea găzdui viață microbiană.
  • Cercetătorii care caută exoplanete Hycean ar putea descoperi și semne de viață extraterestră în următorii doi sau trei ani.

O echipă de cercetători de la Universitatea din Cambridge a identificat o nouă clasă de exoplanete ce pot fi locuite, denumite „Hycean”, relatează Science Focus.

Când vorbim despre căutarea de semne de viață extraterestră, cercetătorii știu exact unde să caute, așa că oamenii de știință au avut în vizor planetele de mărimea Pământului și cu o atmosferă asemănătoare planetei noastre, însă odată cu noua clasă de exoplanete Hycean, cercetarea capătă noi forme.

Ce sunt exoplanetele Hycean

Exoplanetele Hycean sunt planete calde, acoperite de oceane, cu atmosferă bogată în hidrogen. Exoplanetele recent identificate sunt mult mai numeroase și mult mai ușor de reperat decât unele asemănătoare Pământului.

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
XI JINPING RESTRUCTUREAZĂ ARMATA
PAPA VIZITEAZĂ O ÎNCHISOARE DE FEMEI
IOHANNIS CAUTĂ JOB LA C.E.
LIGHT MAKES YOU FEEL BETTER
BEYONCE FACE SHOW LA VMA

Hycean pot fi de până la 2,6 ori mai mari decât Pământul și au temperaturi atmosferice de până la 200 de grade Celsius. Totuși, condițiile oceanice ar fi asemănătoare cu cele de pe Pământ, prin urmare ar putea găzdui viața microbiană. O proporție semnificativă a exoplanetelor descoperite până în prezent se încadrează în această categorie.

În cât timp vom afla informații despre viața extraterestră

Cercetătorii care caută exoplanete Hycean ar putea descoperi și semne de viață în afara sistemului nostru solar în următorii doi sau trei ani.

„Exoplanetele Hycean deschid o nouă cale în căutarea vieții în altă parte”, a declarat conducătorul studiului, Dr. Nikku Madhusudhan de la Institutul de Astronomie din Cambridge.

Cum caută astronomii viața pe alte planete

Astronomii caută biosemnături: oxigen, ozon, metan și oxid de azot, acestea fiind prezente și pe Pământ. Există, totuși, și alte semne pe care le au în vizor oamenii de știință: clorura de metil, sulfura de dimetil, acestea sugerând viața pe planetele cu atmosferă bogată în hidrogen, acolo unde oxigenul și ozonul nu se găsesc într-o cantitate foarte mare.

„Detectarea unei biosemnături ar transforma modul în care înțelegem viața în Univers„, a declarat Madhusudhan.

„Trebuie să fim deschiși în ceea ce privește locul unde ne așteptăm să găsim viață și ce formă ar putea lua această viață, deoarece natura continuă să ne surprindă în moduri adesea inimaginabile”, a mai spus acesta.

Echipa a identificat o serie de exoplanete Hycean aflate la o distanță cuprinsă între 35 și 150 de ani lumină, care speră că vor fi ținte principale pentru următoarea generație de telescoape spațiale, cum ar fi Telescopul spațial James Webb (JWST), care urmează să fie lansat în cursul acestui an.

Motivul pentru care nu am cunoscut civilizații extraterestre de-a lungul timpului

Într-un interviu pentru The Guardian, astrofizicianul Jacco van Loon, a explicat că nu am cunoscut civilizații extraterestre de-a lungul timpului pentru că „Acestea nu rămân în preajmă. Un rezultat natural este că devin distructive și dispar. Poate că extratereștrii ne văd și se gândesc: <<Nu vor rezista mult timp>> și se țin departe. Sau așteapsă descopere cine mai este acolo înainte de a se face cunoscuți”.