În starea de alertă sunt restrânse aceleași drepturi doar că într-un mod mai subtil

Romanian gendarmes with dogs secure a train at a railway station in Timisoara city, western Romania, on May 10, 2020, as Romanian carers are on their way to Vienna. A first group of Romanian carers left in the evening on May 10 Timisoara for Vienna, putting an end to the anxiety of the families of Austrian dependents that the Coronavirus pandemic has been denied crucial help. Normally, 65,000 carers, 80 percent of the women from Romania and Slovakia, officially work in Austria, where 33,000 people require medical assistance day and night. Pressed by Vienna, the Romanian authorities finally gave the green light to the establishment of a night rail link between these two cities, separated by 525 km. Romania, which to date has recorded more than 15,000 cases of Covid-19, including 961 deaths, will not take the first steps towards easing restriction until Friday., Image: 518492704, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Daniel MIHAILESCU / AFP / Profimedia

De frica CCR, Guvernul a trimis în Parlament proiectul de lege pentru starea de alertă, însă sunt restrânse aceleaşi drepturi ca în starea de urgenţă, deşi între cele două ar trebui să existe diferenţe importante, spune APADOR-CH, asociaţie pentru drepturile omului.

Proiectul de lege pentru starea de alertă arată că pot fi luate aceleaşi măsuri restrictive de drepturi şi libertăţi. Este foarte posibil ca şi noua lege care reglementează starea de alertă, să fie declarată neconstituţională tocmai pentru că ocoleşte procedura din Constituţie care permite restrângerea drepturilor într-o stare excepţională (starea de urgenţă).

„Starea de alertă poate fi privită ca un artificiu folosit pentru a permite luarea unor măsuri specifice stării de urgenţă, dar fără a mai declara starea de urgenţă. Deci, cu ocolirea procedurii prevăzute în Constituţie”, transmite APADOR-CH.

Starea de alertă trebuie reglementată diferit de cea de urgenţă cu privire la măsurile care se pot dispune pe durata ei.

„Pentru că nu este normal ca libera circulaţie, libertatea întrunirilor, dreptul la muncă, libertatea economică, dreptul la învăţătură, dreptul la viaţă privată şi restul drepturilor şi libertăţilor fundamentale să fie restrânse prin simpla voinţă a unor funcţionari din ministere şi instituţii publice”, spunse sursa citată.

Sursa foto: Profimedia

Exit mobile version