• Legislația europeană nu împiedică Apple să păstreze un anumit nivel de control.
  • Criticii susțin că sistemul Apple este anticoncurențial, politicile companiei avantajând în mod nejustificat propriile aplicații.
  • Meta ar dori să permită instalarea de aplicații direct din reclamele Facebook.

Apple se pregătește să implementeze taxe și restricții noi pentru descărcările de aplicații de la terți. Schimbarea reprezintă o abatere totală de la politica tradițională a companiei, care a controlat încă din ziua 1 descărcările de aplicații pentru utilizatorii iOS.

Noua strategie a Apple vine ca răspuns la legislația europeană nou introdusă, permițând utilizatorilor din Europa să descarce diverse aplicații fără a fi limitați exclusiv la magazinul App Store, scrie New York Post. 

Totuși, legislația europeană nu împiedică Apple să păstreze un anumit nivel de control, cum ar fi, prin verificarea/aprobarea fiecărei aplicații descărcată din afara App Store. Astfel, dezvoltatorul iOS este liber să impună un sistem de taxare a dezvoltatorilor de aplicații care oferă altfel de download-uri.

Recomandări

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
TRUMP ȘI ORBAN VOR SĂ FACĂ ALIANȚĂ
TAYLOR ȘI TRAVIS, SURPRINȘI ÎN LAS VEGAS STRIP
CE SPUNE MAȘINA TA DESPRE TINE?
CUM S-AU CUNOSCUT WILLIAM ȘI KATE?
RAY CHAN A MURIT LA 56 DE ANI

Probabil că aceste modificări vor reînnoi tensiunile cu dezvoltatorii de aplicații, care sperau ca „evadând” din App Store să scape și de restricțiile și comisioanele practicate de Apple. Criticii susțin că sistemul Apple este anticoncurențial, politicile companiei avantajând în mod nejustificat propriile aplicații.

Sunt destule companii, precum Meta Platforms, Spotify și Microsoft, care se pregătesc pentru aceste schimbări. Meta ar dori să permită instalarea de aplicații direct din reclamele Facebook. Spotify va permite download-uri directe de pe site-ul său web, iar Microsoft a luat în considerare lansarea propriului magazin de aplicații cu jocuri de iOS.

Citește și