• Freedom House: A.I. răspăndește dezinformări și propagandă în sfera politică.
  • FH: Guvernele folosesc A.I. generează imagini, texte, video pentru a manipula opinia publică.
  • Regimurile autoritare cu ajutorul A.I. fac cenzura mai eficientă și mai răspândită.

Inteligența artificială a devenit o forță în răspândirea dezinformării și propagandei în sfera politică, potrivit Freedom House. Este o amenințare la adresa democrației și a drepturilor omului, iar combaterea ei necesită o atenție constantă din partea comunității internaționale.

Cu ce pericole vine inteligența artificială în sfera politică?

Pericolul este că poate influența multe păreri. Raportul Freedom House spune că actorii politici și guvernele din toată lumea folosesc AI pentru a genera texte, imagini, și video, pentru a manipula opinia publică în favoarea lor și pentru a cenzura automat conținutul critic online. Presa de stat din Venezuela, de exemplu, răspândește mesaje pro-guvernamentale prin videoclipuri generate de AI cu ancore de știri de pe un canal inexistent internațional. În Statele Unite, videoclipurile și imaginile manipulate de AI ale liderilor politici au făcut runde pe social media. Exemple includ un videoclip care l-a înfățișat pe președintele Biden făcând comentarii transfobice și o imagine a lui Donald Trump îmbrățișându-l pe Anthony Fauci.

Ce state blochează astfel de tool-uri?

În China, de exemplu, AI a fost programată să nu răspundă la întrebări despre Piața Tiananmen. Și în India, autoritățile administrației premierului Narendra Modi au ordonat YouTube și Twitter să restricționeze accesul la un documentar despre violență în timpul mandatului lui Modi în funcția de ministru, iar Iranul a suferit cea mai mare scădere anuală în clasamentul Freedom House, după ce autoritățile au închis serviciul de internet și au blocat WhatsApp-ul și Instagram-ul.

Recomandări

CE POARTĂ VEDETELE LA VOGUE WORLD
PLÂNGERI ÎMPOTRIVA BOEING
CÂT TE COSTĂ UN EV?
CE FILM VEZI AZI? BOX-OFFICE ÎȚI DĂ IDEI
ZELENSKI MERGE LA SUMMIT-UL C.E.
CUM SE SCHIMBĂ CONSUMUL DE NEWS?

Citește și