• Pe data de 26 septembrie 2002, Timişoara a devenit primul oraş din România cu sistem inteligent de iluminare stradală
  • Pe perioada nopţii, odată cu scăderea traficului, intensitatea luminii era redusă
  • În medie, factura pentru iluminat stradal la Timişoara este de 400.000 de lei pe lună
  • Anda vrea inteligenţă şi în alte domenii

Ştii deja ce înseamnă un oraş smart şi cum arată în alte ţări. De aceea vrei şi tu mai mult, pentru oraşul tău. Vrei ca totul să fie digitalizat, să ai parcări inteligente şi muzee virtuale.

Exact asta îşi doreşte şi Anda Trandafir, din Timişoara. Are 23 de ani şi este studentă în anul 5 la Medicină Generală. Era la grădiniţă, când în oraş s-au aprins prima dată, luminile inteligente.

Se întâmpla pe 26 septembrie 2002. Atunci, Primăria a implementat un proiect pilot, pe cinci străzi din zona centrală.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Anda Trandafir, studentă: Din păcate nu s-a dezvoltat acest domeniu foarte bine şi nu s-a promovat, de asemenea. Ca studentă, prefer să aleg alte oraşe pentru concrete, pentru creativitate, pentru vibe-ul occidental. Mi-ar plăcea ca Timişoara să fie un oraş renumit pentru festivaluri, pentru orice poate fi catalogat drept smart, inteligent şi creativ.

Mai târziu, becurile au fost schimbate cu corpuri de iluminat şi mai economice. Iar acum, iluminatul devine şi mai smart.

Lucian Buda, şef Biroul Iluminat Public Timişoara: La vremea respectivă, în 2002, s-a economisit cu 30% energia consumată cu iluminatul public pe aceste străzi, pe aceste aparate de iluminat, iar în 2010 am revenit la o tehnologie LED, care a redus încă o dată consumul de energie electrică cu 60%. Dorim implementarea telegestiunii pe tehnologie LED, care este de nouă generaţie, pentru a reduce mai mult consumul de energie electrică din municipiul Timişoara.