- Subvenția plătită de Primărie pentru transport s-a dublat în ultimii 5 ani
- Pentru 2020, subvenția a crescut la 1,235 miliarde lei, potrivit HotNews.ro
- PMB mai are datorii de 1 miliard de lei către STB
București e aproape de a intra în cercul select al orașelor care oferă transport public gratuit locuitorilor săi.
Asta se întâmplă involuntar, din cauza creșterii peste măsură a subvențiilor oferite de Primărie, cu 240% mai mari în ultimii 5 ani. Estonia și Luxemburg au transport public gratuit și oamenii îl folosesc, la București prețul unei călătorii este de 1,3 lei iar autobuzele sunt mai mult goale.
Evoluția subvenției STB în ultimii 5 ani:
2015 – 515 milioane lei
2016 – 593 milioane lei
2017 – 569 milioane lei
2018 – 756 milioane lei
2019 – 998 milioane lei
2020 – milioane 1,235 lei
De la 500 de milioane lei în 2015 la peste 1,2 miliarde de lei în 2020 este creșterea la subvențiile primite de STB.
Doar 8% din bugetul STB pe anul trecut a fost realizat din încasările pe bilete și abonamente, restul sunt subvenții și gratuități.
Nicușor Dan și-a dorit să fie primar, acum are dureri de cap din cauza bugetului. PMB nu mai poate să achite subvențiile către STB și mai are și datorii de 1 miliard de lei la regia de transport. STB are mai departe datorii la ANAF.
„Până acum a fost politica lui Moș Crăciun. Sunt mai multe autobuze pe traseu, dar nu și-a pus nimeni problema de eficiență”, a declarat primarul pentru HotNews.
Chiar dacă are probleme, primăria nu vrea să mărească prețurile. Cere o reeșalonare a datoriilor, modernizarea parcului și eficientizarea rutelor.
Subvenția pe care o plătește Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat în ultimii 5 ani. Datoriile către STB și subvenția pe anul 2021, aproape jumătate din bugetul primăriei.