• SNCF își va construi panourile fotovoltaice pe terenuri, acoperișuri de clădiri și parcări pe care le-a achiziționat deja.
  • Cu cele 1.000 de hectare de panouri fotovoltaice până în 2030, SNCF va putea produce electricitate pentru a-și alimenta gările, infrastructura și TGV-urile futuriste.
  • Compania dorește să atingă autosuficiența energetică pentru a-și alimenta cele 15.000 de trenuri zilnice.

Compania de căi ferate SNCF a anunțat că intenționează să instaleze 1.000 de hectare de panouri solare în toată Franța până în 2030. Cu această nouă sursă de energie regenerabilă, SNCF – care este cel mai mare consumator de electricitate din Franța – speră să acopere 15-20% din propriile nevoi de electricitate, informează TF1 Info.

Fiind al doilea cel mai mare proprietar de terenuri după stat, compania își va construi panourile fotovoltaice pe terenuri, acoperișuri de clădiri și parcări pe care le-a achiziționat deja. Primele instalații au văzut deja lumina zilei în mai multe orașe franceze. Este cazul orașului Nîmes-Pont du Gard, pe care echipa TF1 l-a vizitat în reportajul din capul acestui articol.

Aproape 8.000 de metri pătrați de panouri solare au fost instalate pe acoperișurile și copertinele parcărilor. Acestea produc echivalentul consumului a 700 de gospodării individuale. Întrebați, rezidenții aprobă această instalație. „Nu iese în evidență în peisaj, deoarece era deja o parcare”, spun ei, „este minunat, este responsabil față de mediu. Sunt din ce în ce mai multe, deci este bine pentru planetă”, au declarat locuitorii din zonă pentru TF1.

Recomandări

BLINKEN, AVERTISMENT CĂTRE CHINA
O NUNTĂ CU PERIPEȚII
AI LIBER LA TREN
400 DE CADAVRE, GĂSITE ÎN GAZA
CE FILM VEZI AZI?
JOE BIDEN, DECLARAȚIE ȘOCANTĂ

Cu cele 1.000 de hectare de panouri fotovoltaice până în 2030, SNCF va putea produce electricitate pentru a-și alimenta gările, infrastructura și TGV-urile futuriste. O parte din electricitatea produsă de noua sa filială, SNCF Renouvelables, va fi, de asemenea, vândută pentru a finanța întreținerea și modernizarea căilor ferate.

Devenim producători de producție de energie solară cu o ambiție puternică. Inițial, 1.000 de hectare înseamnă 1.000 de megawați de vârf [MWp, o unitate care măsoară puterea maximă], așa că este important”, a declarat Jean-Pierre Farandou, președinte și director general al SNCF. „Este vorba de 15% din consumul nostru, echivalentul unui mare reactor nuclear”, adaugă el.

Autosuficiență energetică până în 2050

Utilizând terenurile pe care le deține, SNCF speră să acopere aproape 10.000 de hectare de teren cu panouri fotovoltaice până în 2050. Compania dorește să atingă autosuficiența energetică pentru a-și alimenta cele 15.000 de trenuri zilnice. În cele din urmă, compania de stat ar putea deveni unul dintre principalii producători de energie solară din Franța.

Pentru Gilles Dansart, expert și director al site-ului specializat de știri Mobilettre, acest proiect ar putea împiedica creșterea prețurilor ca urmare a fluctuațiilor costurilor internaționale ale energiei. Deci, este o veste foarte bună pe termen lung pentru, în cel mai rău caz, controlul [costurilor energiei] și, în cel mai bun caz, pentru a reduce prețul biletelor de tren”.

Până în 2024, 119 stații noi vor fi echipate cu panouri fotovoltaice. Se preconizează că se va investi un miliard de euro în întregul proiect.

Citește și: