- Actori statali și companii private din Rusia, China, Iran și Israel au exploatat tehnologia de Inteligență Artificială Generativă a OpenAI.
- OpenAI a identificat și întrerupt cinci astfel de campanii de influență ascunse, fiind prima dată când o companie mare de A.I. dezvăluie modul în care instrumentele sale specifice au fost folosite pentru înșelăciuni online.
- Deși aceste campanii au folosit adesea tehnologia OpenAI pentru conținut politic, ele nu au reușit să câștige prea multă influență, iar instrumentele de A.I. nu par să le fi extins raza de acțiune sau impactul.
Iranul și o companie israeliană au exploatat instrumentele de Inteligență Artificială în cadrul eforturilor de influențare online, dar niciuna nu a avut prea multă influență, se arată într-un raport al OpenAI, conform The New York Times.
OpenAI a declarat joi că a identificat și întrerupt cinci campanii online care au folosit tehnologiile sale de Inteligență Artificială Generativă pentru a manipula în mod înșelător opinia publică din întreaga lume și a influența geopolitica.
Eforturile au fost conduse de actori de stat și companii private din Rusia, China, Iran și Israel, a precizat OpenAI într-un raport despre campaniile de influență ascunse. Operațiunile au folosit tehnologia OpenAI pentru a genera postări pe rețelele de socializare, pentru a traduce și edita articole, pentru a scrie titluri și pentru a depana programe informatice, de obicei pentru a obține sprijin pentru campanii politice sau pentru a influența opinia publică în conflicte geopolitice.
Raportul OpenAI arată că este prima dată când o mare companie de Inteligență Artificială a dezvăluit modul în care instrumentele sale specifice au fost folosite pentru astfel de înșelăciuni online, au declarat cercetătorii din domeniul social media. Recenta ascensiune a Inteligenței Artificiale Generative a ridicat întrebări cu privire la modul în care tehnologia ar putea contribui la dezinformarea online, în special într-un an în care au loc alegeri majore în întreaga lume.
Ben Nimmo, un cercetător principal al OpenAI, a declarat că, după toate speculațiile privind utilizarea Inteligenței Artificiale Generative în astfel de campanii, compania a urmărit să arate realitățile privind modul în care tehnologia schimbă înșelăciunea online.
„Studiile noastre de caz oferă exemple din unele dintre cele mai mediatizate și mai îndelungate campanii de influență care sunt active în prezent”, a spus el.
Campaniile au folosit adesea tehnologia OpenAI pentru a posta conținut politic, a spus Nimmo, dar compania a avut dificultăți în a determina dacă acestea vizau alegeri specifice sau urmăreau doar să agite oamenii. El a adăugat că aceste campanii nu au reușit să câștige prea mult teren și că instrumentele de Inteligență Artificială nu par să fi extins raza de acțiune sau impactul acestora.