• Musk a declarat într-un interviu acordat Automotive News în 2020 că problemele Autopilot provin din faptul că clienții folosesc sistemul în moduri contrare instrucțiunilor Tesla.
  • Săptămâna trecută, Musk a declarat într-o altă convorbire telefonică că Tesla va lansa în curând o versiune îmbunătățită a software-ului Full Self-Driving.
  • Oficialii care desfășoară ancheta lor ar putea, în cele din urmă, să urmărească acuzații penale, să solicite sancțiuni civile sau să închidă ancheta fără a lua nicio măsură, au spus acestea.

Tesla face obiectul unei anchete penale în Statele Unite în legătură cu afirmațiile potrivit cărora vehiculele electrice ale companiei se pot conduce singure, au declarat trei persoane familiarizate cu acest subiect.

Departamentul de Justiție al Statelor Unite a lansat anul trecut investigația, care nu a fost dezvăluită anterior, în urma a peste o duzină de accidente, unele dintre ele mortale, în care a fost implicat sistemul de asistență pentru șoferi Autopilot al Tesla, care a fost activat în timpul accidentelor, au declarat persoanele respective.

Încă din 2016, materialele de marketing ale Tesla au lăudat capacitățile sistemului Autopilot. În cadrul unei conferințe telefonice din acel an, Elon Musk, directorul executiv al producătorului auto din Silicon Valley, l-a descris ca fiind „probabil mai bun” decât un șofer uman.

Recomandări

CINE VA FI PREȘEDINTE?
GÂNDURILE LUI CRISTOIU
GÂNDURILE LUI CRISTOIU
CE VA FACE TRUMP?
FBI AVERTIZEAZĂ
HAMAS NU VREA PACE

Săptămâna trecută, Musk a declarat într-o altă convorbire telefonică că Tesla va lansa în curând o versiune îmbunătățită a software-ului Full Self-Driving, care va permite clienților să călătorească la locul de muncă, la casa prietenului tău, la magazinul alimentar, fără ca tu să atingi volanul. Un videoclip aflat în prezent pe site-ul companiei spune: Persoana de pe scaunul șoferului este acolo doar din motive legale. El nu face nimic. Mașina se conduce singură.

Cu toate acestea, compania i-a avertizat, de asemenea, în mod explicit pe șoferi că trebuie să țină mâinile pe volan și să mențină controlul vehiculelor lor în timp ce folosesc Autopilotul. Tehnologia Tesla este concepută pentru a asista la direcție, frânare, viteză și schimbarea benzii de rulare, dar funcțiile sale nu fac ca vehiculul să fie autonom”, precizează compania pe site-ul său.

Astfel de avertismente ar putea complica orice caz pe care Departamentul de Justiție ar dori să îl intenteze, au declarat sursele. Tesla, care și-a desființat departamentul de relații cu presa în 2020, nu a răspuns miercuri la întrebările scrise ale Reuters. De asemenea, Musk nu a răspuns la întrebări scrise prin care a solicitat comentarii. Un purtător de cuvânt al Departamentului de Justiție a refuzat să comenteze.

Musk a declarat într-un interviu acordat Automotive News în 2020 că problemele Autopilot provin din faptul că clienții folosesc sistemul în moduri contrare instrucțiunilor Tesla. Autoritățile de reglementare în domeniul siguranței federale și din California analizează deja dacă afirmațiile privind capacitățile Autopilot și designul sistemului imprimă clienților un fals sentiment de siguranță, determinându-i să trateze Teslas ca pe niște mașini cu adevărat fără șofer și să devină mulțumiți la volan, cu consecințe potențial mortale.

Investigația Departamentului de Justiție reprezintă potențial un nivel mai serios de control, din cauza posibilității de a fi formulate acuzații penale împotriva companiei sau a unor directori individuali, au declarat persoanele familiarizate cu ancheta.

În cadrul celei mai recente anchete, procurorii Departamentului de Justiție din Washington și San Francisco examinează dacă Tesla a indus în eroare consumatorii, investitorii și autoritățile de reglementare făcând afirmații nesusținute cu privire la capacitățile tehnologiei sale de asistență a șoferului, au precizat sursele. Oficialii care desfășoară ancheta lor ar putea, în cele din urmă, să urmărească acuzații penale, să solicite sancțiuni civile sau să închidă ancheta fără a lua nicio măsură, au spus acestea.

Site-ul Tesla avertizează, de asemenea, că, înainte de a activa Autopilotul, șoferul trebuie mai întâi să fie de acord să țină mâinile pe volan în permanență și să păstreze întotdeauna controlul și responsabilitatea pentru vehiculul dumneavoastră.

Barbara McQuade, un fost procuror american din Detroit care a urmărit penal companii și angajați din domeniul auto în cazuri de fraudă și care nu este implicată în ancheta actuală, a declarat că anchetatorii ar trebui probabil să descopere dovezi, cum ar fi e-mailuri sau alte comunicări interne care să arate că Tesla și Musk au făcut intenționat declarații înșelătoare cu privire la capacitățile Autopilotului.