• Un cercetător a studiat zonele unice de pe glob unde oamenii trăiesc cel mai mult.
  • Locuitorii din aceste zone au un mediu și un stil de viață comun – inclusiv o dietă bazată pe plante – care, potrivit oamenilor de știință, contribuie la longevitatea lor.
  • Un studiu din 2001 a constatat că prin consumul de fasole de patru ori pe săptămână se reduce cu 22% bolile de inimă.

Un cercetător a studiat zonele unice de pe glob unde oamenii trăiesc ce la mult. Acesta a descoperit care este alimentul pe care acești oameni îl consumă de două ori pe zi și ar putea fi un factor care îi ajută să trăiască și până la 100 de ani, uneori cu mult peste.

Potrivit CNN, fasolea este sățioasă și nutritivă, iar ca bază a unei diete bazate pe plante, este bună și pentru planetă. Dar cum ar putea familia leguminoaselor – care include fasolea, mazărea, lintea și năutul – să ne ajute să trăim mai mult?

,,În fiecare zonă albastră pe care am vizitat-o, fasolea și alte leguminoase au fost – și încă sunt – o componentă majoră a dietei zilnice” , a declarat autorul și antreprenorul Dan Buettner, care a scris reportaje despre ,,zonele albastre” , comunități unice de pe glob în care oamenii trăiesc o viață lungă și sănătoasă, până la și peste 100 de ani.

Recomandări

MACRON AMÂNĂ NUMIREA NOULUI GUVERN
PAS CU PAS SPRE PACE
DAVID LAMMY AJUNGE ÎN INDIA
ANM EMITE COD PORTOCALIU DE PLOI
DEFECTE DE 1 MILIARD DE DOLARI
ÎNCETINIREA ECONOMICĂ A CHINEI AFECTEAZĂ MĂRCILE DE LUX

Fasolea, aliment al longevității?

Locuitorii din aceste zone au un mediu și un stil de viață comun – inclusiv o dietă bazată pe plante – care, potrivit oamenilor de știință, contribuie la longevitatea lor. Zonele albastre au fost descoperite în Ikaria, Grecia; Okinawa, Japonia; Nicoya, Costa Rica; Loma Linda, California; și pe insula italiană Sardinia, chiar în largul coastei Italiei.

În Sardinia, unde a fost studiat unul dintre primele grupuri de centenari, garbanzo și fava sunt legumele preferate, a spus Buettner. Cunoscut și sub numele de năut, boabele sunt ingredientele principale ale unui minestrone care se consumă, de obicei, la mai multe mese, ceea ce le permite locuitorilor din Sardinia să se bucure de beneficii alimentului de cel puțin două ori pe zi.

Rețeta i-a fost dată lui Buettner de către unul dintre cei trei frați și șase surori ai familiei Melis din Perdasdefogu, Sardinia, despre care a spus că este ,,cea mai longevivă familie din lume” .

,,Sunt nouă frați a căror vârstă totală a fost de 851 de ani” , a spus Buettner. ,,În fiecare zi din viața lor au mâncat exact același minestrone cu pâine din aluat de grâu și un pahar mic de vin roșu. „

De ce năutul?

Toți membrii familiei leguminoaselor sunt plini de nutrienți, inclusiv cupru, fier, magneziu, potasiu, acid folic, zinc, lizină, care este un aminoacid esențial, și multe proteine și fibre.

,,Fibrele te recompensează cu un microb intestinal sănătos și o inflamație mai mică și o funcție imunitară mai bună, a spus Buettner, menționând că ,,doar 5% până la 10% dintre americani consumă fibrele de care au nevoie” .

Fiecare tip de boabe are un profil nutrițional diferit, astfel încât consumul unei varietăți de fasole poate fi cel mai bun, a spus Buettner. Aduki, sau fasolea roșie, are mai multe fibre decât multe alte soiuri, în timp ce fasolea fava este plină de antioxidant luteină. Fasolea neagră și cea roșie sunt pline de potasiu, iar năutul are mult magneziu.

,,Fasolea este, de asemenea, plină de proteine vegetale, care sunt mai sănătoase, deoarece au mai mulți nutrienți cu mai puține calorii decât proteinele animale” , a adăugat el.

De fapt, a spus Buettner, asociați fasolea cu cereale integrale și veți avea toți aminoacizii care alcătuiesc o proteină completă din punct de vedere nutrițional – similar cu ceea ce se găsește în carne.

În Nicoya, Costa Rica, de exemplu, oamenii își pot începe ziua cu Gallo Pinto, mâncarea lor tradițională, a spus Buettner.

,,Este o combinație de fasole gătită, condimentată cu ceapă, ardei verde și câteva ierburi precum busuioc sau cimbru și poate usturoi” , a spus el.

,,Apoi se amestecă cu orez alb preparat anterior. Este interesant pentru că, prin răcire peste noapte, orezul suferă o metamorfoză”, a spus Buettner. ,,Amidonul din orez devine rezistent, ceea ce înseamnă că organismul îl absoarbe mai încet, astfel încât glicemia nu crește atât de mult. „

În timp ce cartoful mov este creditat ca fiind principalul aliment de bază pentru longevitate pentru locuitorii din Okinawa, Japonia, al doilea cel mai important aliment din dieta lor este soia, a spus Buettner.

,,Okinawienii mănâncă tofu, de multe ori la fiecare masă, așa că este ca pâinea lor” , a spus el. ,,De obicei, un mic dejun va fi o supă miso foarte consistentă, cu bucăți de tofu – dar ei nu taie tofu în cuburi, așa cum facem noi, ci îl sfărâmă pentru ca acesta să poată absorbi mai bine aromele. „

Bun pentru corp și pentru buzunar

Studiile indică beneficiile pentru sănătate ale fasolei, confirmând ceea ce oamenii din zonele albastre știu de mult timp, a spus Buettner. Fibrele din fasole pot reduce colesterolul și pot ajuta la prevenirea diabetului de tip 2 prin stabilizarea glicemiei. Un studiu din 2001 a constatat că consumul de fasole de patru ori pe săptămână reduce cu 22% bolile de inimă. Un studiu din 2004 a constatat că oamenii au trăit cu aproximativ opt ani mai mult pentru fiecare 20 de grame de leguminoase consumate.

Fasolea ajută chiar și la pierderea în greutate – o analiză a unor studii din 2016 a constatat că persoanele care au mâncat până la 9 grame de fasole în fiecare zi, timp de șase săptămâni, au pierdut cu trei sferturi de kilogram mai mult decât persoanele care nu au mâncat fasole.

Trăiește până la 100 de ani dacă adaugi fasole în alimentația ta

Pe lângă toate aceste beneficii, fasolea și rudele ei sunt, de asemenea, ieftine și pot fi cultivate acasă într-o varietate de soluri, ceea ce le face să fie alimentele perfecte pentru a ajuta populațiile defavorizate economic să trăiască mai mult, a spus Buettner.

,,Cea mai mare parte a muncii mele de zi cu zi din ultimii 13 ani a fost să lucrez cu orașele pentru a ajuta la scăderea obezității” , a spus el, făcând referire la Blue Zone Project, programe de transformare a comunității care i-au ajutat pe americani în orașe precum Spencer, Iowa, și Beach Cities, California.

,,Mereu aud că familiile americane nu își permit să își hrănească familiile cu alimente sănătoase” , a spus Buettner. ,,Acest lucru este, din păcate, adevărat atunci când vine vorba de alimente organice și alte alimente proaspete, dar eu le spun că pot totuși să ajungă în cea mai mare parte a drumului făcând din fasole și cereale integrale baza multor mese. „

Bine, bine, fasolea este bună pentru noi. Dar cum ne descurcăm cu balonarea?

,,Dacă vreți să evitați gazele, modul de a începe cu fasolea este cu câteva linguri pe zi” , a spus Buettner. ,,Apoi urcați la patru linguri și, pe parcursul a două săptămâni, ajungeți la o cană. Acum hrănești bacteriile bune din intestin, iar microbiomul tău este pregătit pentru asta” , a adăugat el.

Citește și

Pete Davidson se internează la un centru de dezintoxicare. Cu ce boală se confruntă comediantul

VIDEO. Virgin Galactic a lansat primul zbor comercial în spaţiu

VIDEO. Protestele din Franța devin din ce în ce mai violente. Ce măsuri de siguranță s-au luat