• Multe alimente pe care le consumi sunt nesănătoase și pot declanșa cancerul.
  • Alimentele se împart în patru categorii, de la neprocesate la ultraprocesate.
  • Trebuie să fii atent la detaliile de pe etichetă, spun specialiștii.

Multe alimente suferă transformări în timpul producerii lor, scrie Daily Mail. Produsele alimentare ultraprocesate includ aditivi și lucruri pe care le-ai putea considera nesănătoase, cum ar fi chipsurile și biscuiții, dar conțin și unele cereale, pâine și iaurturi. Află cum poți recunoaște astfel de produse.

Care sunt cele patru categorii de alimente?

Clasificarea Nova a alimentelor împarte produsele în patru categorii, în funcție de cât de mult au fost prelucrate în timpul producției.

1.Neprocesate și minim prelucrate

Recomandări

PRESIUNEA CREȘTE ASUPRA LUI BIDEN
ÎI IA HARRIS LOCUL LUI BIDEN?
PE CINE FACE DE RÂS ȘOȘOACĂ?
RUSIA ÎL CONDAMNĂ PE GERSHKOVICH
UNDE FUGI DE CANICULĂ ÎN WEEKEND?
ZBORURI AFECTATE DE PANA DE LA MICROSOFT

Grupa include alimente precum fructele și legumele, laptele, peștele și ouăle, pe care le cumperi fără să li se fi adăugat niciun ingredient. Genul acesta de produse este asemănător cu starea lor naturală.

2. Uleiuri, grăsimi, sare și zahăr

Alimentele acestei grupe sunt produsele care au fost extrase din alimente sau procese naturale. Categoria include uleiuri obținute din semințe, unt și miere.

3. Alimente procesate

Sunt alimente fabricate prin combinarea membrilor din primele două categorii, deci, includ pâinea proaspătă, legumele murate și carnea conservată.

4. Alimente ultraprocesate
Câteva exemple comune de alimente ultraprocesate sunt: înghețata, chipsurile, biscuiții, băuturile carbogazoase, iaurturile aromatizate, cârnații, pâinea produsă în masă, șunca, cerealele pentru micul dejun, dar și supele instant.

Aceste alimente au adesea cinci sau mai multe ingrediente constitutive, inclusiv aditivi, care nu sunt folosiți în bucătăria casnică. Aditivii pot include conservanți, emulgatori și îndulcitori.

Cum poți ști că alimentele sunt ultraprocesate?

Listele lungi de ingrediente vor fi cel mai adesea o modalitate sigură de a ști că alimentele pe care le cumperi sunt ultraprocesate. Dacă arunci o privire mai detaliată asupra ingredientelor de pe etichetă și vezi lucruri pe care nu le recunoști sau cuvinte pe care nu le-ați putea pronunța, este, de asemenea, un bun indiciu.

Un termen de valabilitate îndelungat poate fi, de asemenea, un semn al alimentelor ultraprocesate, deoarece ar putea fi datorat faptului că acestea conțin conservanți. În cele din urmă, verifică indicatorii colorați pentru conținutul de zahăr, sare și grăsimi, alimentele ultraprocesate vor avea adesea un scor ridicat la aceste indicatori.

Alimentele ultraprocesate sunt rele pentru tine?

Alimentele ultraprocesate conțin adesea cantități mari de sare, zahăr și grăsimi saturate. Există, de asemenea, un număr consistent și în creștere de cercetări care leagă consumul mai mare de alimente ultraprocesate de rezultate negative pentru sănătate, cum ar fi cancerul.

Cu toate acestea, aceste studii arată doar o corelație, nu o cauzalitate directă, cu o sugestie că o dietă care include mai multe alimente ultraprocesate este doar un indiciu al unui stil de viață mai nesănătos în general.

Cum pot ști că alimentele mele sunt ultraprocesate?

Listele lungi de ingrediente vor fi cel mai adesea o modalitate sigură de a ști că alimentele pe care le cumpărați sunt ultraprocesate. Dacă privești în detaliu la aceste ingrediente și vezi lucruri pe care nu le recunoști sau cuvinte pe care nu le poți pronunța, acesta este, de asemenea, un bun indiciu. Un termen de valabilitate lung ar putea fi, de asemenea, un semn al alimentelor ultraprocesate, deoarece ar putea fi datorat faptului că acestea conțin conservanți.

Ce spun experții?

Experții au insistat asupra faptului că există alimente ultraprocesate sănătoase. „Am observat aceeași problemă cu legumele congelate. Chiar dacă nu sunt ultraprocesate, ele sunt considerate, dintr-un anumit motiv, ca fiind mai puțin sănătoase”.

El a spus: „Aceste substanțe nici măcar nu pot fi numite cu adevărat alimente. Din ce în ce mai mult, caloriile pe care le consumăm provin din amidon modificat, din zaharuri invertite, izolate proteice hidrolizate și uleiuri din semințe care au fost rafinate, albite, deodorizate și hidrogenate”.

„Înseamnă că totul, de la nuggets de pui la înghețată, poate fi făcut din aceleași lichide și pulberi de bază”. British Heart Foundation recomandă să te menții un echilibru în dieta ta decât să elimini în totalitate alimentele ultraprocesate.

Citește și