Noi obiective pentru 2022. Recomandări pentru un stil de viaţă mai sănătos în următorul an

mâncare-sănătoasă Foto: Hepta
  • Mereu în preajma Anului Nou, oamenii îşi setează anumite obiective.
  • Un studiu spune că 70% din americani au ca obiectiv să mânânce mai sănătos.
  • Alţii vor să facă sport în mod regulat, iar alţii vor încerca să slăbească.

A mânca mai sănătos este despre o schimbare a stilului de viaţă. Nu există magie. Nu există pastile care să topească grăsimile şi nu există diete care să păcălească corpul să ardă mai eficient caloriile. Totul pleacă de la schimbarea obiceiurilor şi a regimului alimentar, scrie Times Republican.

Mâncaţi o varietate de alimente. Farfuria ar trebui să fie pe jumătate umplută cu fructe şi legume. Alegeţi proteine slabe, cereale integrale şi nu uitaţi de produsele lactate cu conţinut scăzut de grăsimi pentru a vă satisface nevoile de calciu. Eliminaţi fast food, junk food şi gustările şi gustările de după masa de seară. Păstraţi desertul pentru un răsfăţ o dată pe săptămână.

Dacă scăderea în greutate este scopul vostru, trebuie să ardeţi mai multe calorii decât consumaţi. Nu e chiar atât de greu pe cât pare. Un nivel sănătos pentru pierderea în greutatea la femei este de 1.500-1.800 de calorii pe zi sau 1.800-2.000 pentru bărbaţi. Aceste niveluri variază în funcţie de vârstă, greutate şi activitate.

Creaţi un plan alimentar. Când aveţi un plan, este mai puţin probabil să apucaţi ceva nesănătos atunci când vă loveşte foamea. Planificaţi-vă mesele şi notaţi-le. Pregătiţi prânzul pentru serviciu şi planificaţi gustări sănătoase. O gustare bună constă în proteine şi carbohidraţi, cum ar fi un măr, puţină brânză, o lingură de unt de arahide, un iaurt grecesc cu conţinut scăzut de zahăr sau un sfert de cană de nuci cu stafide. Păstraţi gustările la 100-200 de calorii fiecare şi consumaţi o dată sau de două ori pe zi.

Nu vă înfometaţi. Acesta este poate cel mai important sfat. Multe diete eşuează pentru că sunt prea restrictive în calorii sau elimină un întreg grup de alimente. Când sunteţi înfometaţi e posibil să vreţi să consumaţi o halbă de îngheţată sau o pungă de chipsuri pentru o familie întreagă. Şi dacă se întâmplă asta e posibil să simţiţi că aţi eşuat, ceea ce ar face dificil să reveniţi pe drumul cel bun.

Înregistraţi aportul alimentar într-un jurnal. Vă ajută să vedeţi negru pe alb. De asemenea, notiţele din jurnal vă pot ajuta să intraţi în contact cu sentimentele voastre când mâncaţi din emoţie în loc de foame fizică.

Stabiliţi obiective realiste. Un obiectiv realist pentru pierderea în greutate este de un kilogram pe săptămână. Dietele care susţin că veţi pierde 5-7 kilograme în prima săptămână fac acest lucru prin epuizarea rezervelor de glicogen din corpul vostru. Glicogenul este o sursă intermediară de energie formată din carbohidraţi. Când aceşti combustibili de stocare sunt epuizaţi, apa este eliberată odată cu ei. Prin urmare, pierderea rapidă în greutate.

Găsiţi sprijin emoţional. E util să găsiţi susţinere din partea prietenilor sau familiei. Persoanele care au parte de susţinere au rate de succes mai mari decât cei care fac totul pe cont propriu.

Şi nu în ultimul rând, aveţi răbdare. Obiceiurile se schimbă greu şi necesită timp. Dacă urmaţi un plan sănătos cât de bine puteţi(nu perfect) timp de 30 de zile, veţi fi pe drumul cel bun. În timp veţi începe să aveţi rezultate, care vă vor motiva să continuaţi.