• În fiecare an, aproximativ 180.000 de copii îşi pierd viaţa fiind pasageri, într-un accident de maşină
  • De prea mult timp, România ocupă prima poziţie la acest capitol
  • 120 de copii îşi pierd viaţa şi alţi 450 sunt grav răniţi an de an, iar mulți dintre ei rămân cu sechele pe viaţă

În fiecare an, aproximativ 180.000 de copii îşi pierd viaţa fiind pasageri, într-un accident de maşină. De prea mult timp, România ocupă prima poziţie la acest capitol. 120 de copii îşi pierd viaţa şi alţi 450 sunt grav răniţi an de an, iar mulți dintre ei rămân cu sechele pe viaţă.

Scaunul pentru copii este singura opţiune reală pentru a salva viaţa copilului aflat în mașina implicată într-un accident rutier.

„În prezent legistraţia în vigoare prevede o limitâ de înălţime şi anume până la înălţimea de 135 cm copii trebuie să fie fixaţi în dispozitive de fixare, iar după 135 cm ei se pot deplasa şi dacă poartă o centură de siguranţă”, spune un polițist de la Brigada Rutieră.

Fundaţia Siguranţa Auto Copii România, alături de Brigada Rutieră şi Academie Titi Aur, au început acum 2 ani o campanie de conştientizare a acestor evenimente nefericite. Copilul trebuie să circule într-un astfel de scaun încă de când mama iese cu el din spital.

„Siguranţa copilului tău începe din maternitate de multe ori întâlnim explicaţia că este scumpă scoica (scaunul pentru copii) şi este. Bugetul unei familii la început de drum este serios afectat de tot felul de investiţii”, spune dr. Alice Dona Mitu, fondatorul Fundaţiei Siguranţa Auto Copii România.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Chiar dacă achiziția unui astfel de scaun reprezintă investiţie deloc mică, totul merită când salvezi o viaţă. În plus, șoferul care circulă cu un copil neprotejat în mașină este amendat cu 4 – 5 puncte amendă şi 3 puncte de penalizare.

Roxana Sotreanu este psiholog pentru copii. Ea spune că toate scaunele care ies pe piaţă trebuie să fie testate înainte. Abia după ce trec testul de impact frontal, lateral şi prin rostogolire, ele pot fi scoase pe piaţă.

Scaunul auto să fie poziţionat pe diagonală cu şoferul. Ele trebuie să fie ramforsate cu oţel, să aibă centură de prindere în 5 puncte, spumă pentru protecţia capului în dreptul tetierei şi protecţie laterală de impact”, spune psihologul Roxana Sotreanu.

Cu 14 ani de experienţă în domeniul siguranţei pentru copii, fondatoarea companei Te-Rox Prod spune că nu există compromisuri când vine vorba de viaţa copilului

Nu putem lansa în piaţă scaune care sunt sub aceste norme europene şi norme internaţionale… Un copil la un impact chiar şi la 10 km la oră poate avea un accident, el poate fi vătămat, el poate fi rănit”, spune, la rândul său, Doina Cepalis, de la Te-Rox Prod.