- Amit Kumar este profesor de marketing și psihologie la Universitatea din Texas din Austin.
- Amit Kumar: Modul în care ne cheltuim banii, influențează profund conexiunile sociale.
- Oamenii sunt conectați atunci când participă la diferite evenimente.
Materialismul ar putea alimenta epidemia de singurătate și izolare. Rezultatele unui nou studiu indică faptul că experiențele sunt mai puternic legate de identitatea unei persoane decât lucrurile materiale.
De unde a pornit acest studiu?
Cercetările recente sunt conduse de Amit Kumar, profesor asistent de marketing și psihologie la Universitatea Texas din Austin. Acesta sugerează că modul în care ne cheltuim banii influențează profund conexiunile noastre sociale.
O serie de șapte experimente, la care au participat peste 1.400 de persoane, a relevat că cei care investesc în experiențe, precum concerte sau evenimente sportive, se simt mai conectați cu ceilalți decât cei care își achiziționează bunuri materiale.
Ce ne spune studiul?
Studiul arată că experiențele contribuie mai mult la identitatea personală și la sentimentele de apartenență decât lucruile materiale pe care le cumperi.Și de aici este evident că acestea generează mai puțină invidie și competiție între oameni.
Un aspect fascinant al cercetării este că două persoane care au avut aceeași experiență, chiar dacă la niveluri diferite de lux, vor simți o conexiune mai puternică decât dacă ar fi cumpărat același obiect material. mesajul este clar: pentru a combate sentimentul de izolare, ar trebui să investim mai mult în experiențe care ne aduc împreună, decât în bunuri materiale.