• Un sfert dintre români simt că nu au intimitate atunci când lucrează de acasă
  • 26% dintre ei spun că starea lor emoțională s-a înrăutățit, conform unui studiu Reveal Marketing
  • Firme de IT, banking sau farma oferă ore gratuite de terapie psihologică angajaților
  • În România, circa 18,4% dintre angajaţi au început să lucreze de acasă, conform Eurofound

Pandemia a schimbat modul de lucru pentru mulți. Confortul din birou s-a mutat acasă. Însă munca din living a devenit o povară pentru unii.
Reveal Marketing arată că 26% dintre români sunt prost dispuși atunci când lucrează de acasă.

Diana este psihoterapeut. În zece ani a ajutat peste o mie de oameni să se echilibreze emoțional.

Diana Miron, Psihoterapeut: „Principala problemă cu care oamenii vin este anxietatea cu sau fără atacuri de panică. Oamenii au nevie să învețe puțină disciplină a micilor activități din casă. A împărțirii spațiului cu partenerii, a împărți spațiul între zona de muncă și zona personală.”

Mirabela lucrează în IT și face terapie de trei ani. În prezent, și-a mutat ședințele în online.

Recomandări

TRUMP AMENINȚĂ PANAMA
FRANȚA ȚINE DOLIU
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN GAZA
CE VEZI ÎN ITALIA
CÂNȚI, DECI EȘTI BINE

A învătat că poate să delimiteze programul de serviciu de timpul personal.

Mirabela, Pacient Terapie: „Să îți faci o cameră separată si la sfârșitul programului, ai ieșit din acea cameră, ai închis-o și îți faci activitatea personală în celelalte. Ce mi-a lipsit au fost ieșirile din birou. Conexiunea umană, atunci când am simțit că nu o mai am și mă apasă, am pus mâna pe telefon. Pot să spun că am abuzat de videocall-uri, de telefon, tocmai ca să îmi iau porția.”

Sunt companii care oferă ore gratuite de terapie psihologică angajaților.

Sorin are împreună cu soția sa o clinică de psihoterapie.

Anul acesta 12 companii din zona IT, banking și farma i-au adus sute de pacienți.

Sorin Nicolau, Cofondator Clinica Oana Nicolau: „Au solicitat angajații către departamentul de HR mai multe zile libere, mai multe concedii medicale. Compania simte că pierde legătura cu angajatul. Are acest sentiment de lipsă de control, și își dorește să investească mai mult în zona emoțională”.