• Modul în care te îmbraci când lucrezi de acasă îți afectează productivitatea.
  • Hainele lejere te fac să te simți adesea mult prea relaxat când lucrezi remote.
  • În România sunt peste 500 de mii de angajați care lucrează de acasă.

Tu cum te îmbraci când ai meeting-uri pe Zoom? Un studiu arată că modul în care îți alegi hainele în epoca work from home îți afectează productivitatea și performanța.

Ovidiu este blogger de lifestyle, iar în ultimele luni a lucrat destul de mult de acasă. Nu și-a neglijat însă ținutele.

„E important să avem ținute variate”

„După cum vedeți, sunt foarte elegant în partea de sus, dar în partea de jos am doar niște pantaloni de trening și cam asta a fost ținuta pe care am abordat-o cam la toate întâlnirile online pe care le-am avut în această perioadă”, mărturisește Ovidiu Mureșanu, influencer & blogger de lifestyle.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

E foarte important ca, totuși, să nu purtăm aceleași haine de luni până duminică. E mult mai important să variem ținutele pe care le purtăm în fiecare zi, chiar dacă avem ședințe, chiar dacă nu avem ședințe pe Zoom.

Tricourile cu mesaje au avut un foarte mare succes în această perioadă. Pot fi mesaje haioase pentru colegi, pot să fie mesaje mobilizatoare, astfel încât să vă simțiți mai bine în momentul în care vedeți pe ecranele laptop-urilor mesajele pe care le poartă colegii voștri.

Vă recomand ca, din când în când, să renunțați la tricouri și să purtați o cămașă și poate chiar un sacou peste cămașă astfel încât să vă simțiți mai aproape de modul în care vă îmbrăcați în momentul în care mergeați propriu-zis la birou, spune Ovidiu.

„Creierul nostru preia momentul în care ne îmbrăcăm lejer și începem să lucrăm”

Psihologii te sfătuiesc să nu îți petreci ziua de lucru în pijama. Și neapărat să te aranjezi înainte de o întâlnire pe Zoom.

Într-adevăr, oamenii în momentul în care se îmbracă lejer, se pun în fața laptop-ului să lucreze nu se pot concentra la fel de bine. Pentru că noi știm și oamenii în general știu că atunci când vin acasă de la serviciu este momentul în care s-a terminat cu ceea ce au avut de făcut pe ziua respectivă.

Se schimbă de haine, se îmbracă mai lejer și fac activități casnice. Creierul nostru preia momentul în care ne îmbrăcăm lejer și ne apucăm să lucrăm ca și cum, de fapt, noi suntem pregătiți pentru altceva, spune Leliana Valentina Pârvulescu, psiholog.