• Cristian China-Birta, consultant social media: „Faci bani nu din faptul că ești influencer, ci din afacerea pe care o construiești în jurul faptului că ești influencer”
  • Cristian China-Birta: „58% dintre români, primul lucru când se trezesc dimineața, pun mâna pe telefon și intră pe social media”
  • Cristian China-Birta: „Influencerul este o resursă. Așa sunt și pentru branduri. Influencerii încep să înțeleagă că nu sunt vedete”
  • Cristian China-Birta: „Primul pas pe care trebuie să-l faci ca influencer este să devii antreprenor. Ana Morodan are o grămadă de oameni pe care îi plătește. Mircea Bravo are o grămadă de scenariști pe care îi plătește”

Cristian China-Birta, alias ,,Chinezu” – consultant social media – a vorbit în emisiunea ,,Ochii pe mine!” despre marketing și burnout digital, în vremuri în care masca și distanțarea socială au devenit cuvintele de ordine. Ce ar mai fi de spus despre ZEN într-o lume în care pandemia a schimbat iremediabil obiceiurile noastre de consum, dar și modul de a relaționa cu cei din jur?

„Bloggeri încă există. O eră digitală durează 4 ani. Sunt mai degrabă consultant în marketing digital. Am ajuns la nivelul în care mă ocup de o agenție. Parcă altfel sună cartea de vizită. Blogger meh… Consultanță! Cam 10% din banii influencerilor rămân la noi. (n.r – în agenția digitală). Brandurile au clienți, dar vor mai mulți. Dacă vrei mai mulți, influencer marketing e una din opțiuni”, explică invitatul lui Vlad Craioveanu cum se aruncă zarurile în social media.

Cristian Birta: „Influencerii încep să înțeleagă că nu sunt vedete”

Cristian Birta a vorbit despre cum îi vede pe influenceri, dar și care este primul pas pe care îl ai de făcut după ce ai devenit cunoscut în social media.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Noi oferim clienților influenceri, care mie, personal, nu-mi plac absolut deloc. Dar deloc. Nu sunt atât de importanți pentru mine încât să îi urăsc. Influencerul este o resursă. Cum să urăsc un ciocan? Așa sunt și pentru branduri. Influencerii încep să înțeleagă că nu sunt vedete. (…) Știu din ce în ce mai mulți. Am mai mulți care mă sună și spun ,,resursa Ionică la telefon. Ia zi boss, cum facem cu campania aia?” Încep să își asume. Suntem niște resurse pentru branduri. Așa cum cumperi abonament la internet, așa vă cumpără și pe voi pentru că livrați beneficii.”

Cristian Birta: „Primul pas pe care trebuie să-l faci ca influencer este să devii antreprenor”

„Pe termen lung lucrez cu antreprenori, cu influenceri antreprenori. Primul pas pe care trebuie să-l faci ca influencer este să devii antreprenor. Ana Morodan are o grămadă de oameni pe care îi plătește. Mircea Bravo are o grămadă de scenariști pe care îi plătește. Îți place să te uiți la ce face, te distrezi, dar are mulți oameni pe care îi plătești. Cum îi plătești? Cu taxe, cu contracte, cu contabil și o grămadă de lucruri. Deci trebuie să fii întâi antreprenor și abia apoi să te apuci să faci bani din asta. Faci bani nu din faptul că ești influencer, ci din afacerea pe care o construiești în jurul faptului că ești influencer. Din ce în ce mai important o să fie lucrul ăsta.”

Ce înseamnă să faci digital marketing?

Cristian Birta mărturisește însă că nu va face niciodată reclamă la țigări, arme și alte chestii în care nu crede și pe care el nu le pot consuma. Invitatul lui Vlad Craioveanu susține însă că, pe zona de digital marketing, nu există școală de domeniu și nici nu vei citi pe Google cum să faci asta. Înveți din mers și capeți experiență despre cum să gestionezi un buget în numele clienților. Marketingul digital are însă, printre multe alte provocări, și un preț. Unul cu repercusiuni și anume burnout-ul digital.

Ce spune Cristian Birta despre burnout digital

„Știi care e paradoxul în social media? Tu stai pe telefon și ești într-o stare de surescitare, pentru că fiecare chestie, fiecare live, fiecare notificare îți dă o mică doză de dopamină. La un moment dat cineva zice despre o carte care îți place și ăla zice ce carte nașpa e. Deci un necunoscut zice ceva despre o carte care ție ți-a plăcut și tu enervezi. Pai ești întreg la cap? Faci de 10 ori asta pe zi, stai ore întregi acolo, îți neglijezi ce ar trebui să faci în viața ta, să traiești cu adevărat în viața ta și la un moment dat te prăjești.”

Românii, pe social media, la primele ore ale dimineții!

„Nu stau ore întregi de social media. Eu sunt om de digital, am agenție. Eu trăiesc din asta. Știi cât stau, în medie, pe telefon, pe Facebook pe zi? De la 17 până la 20 de minute. 58% dintre români primul lucru când se trezesc dimineața pun mâna pe telefon și intră pe social media.