• „La începutul lunii martie 2024, Google a încetat brusc să mai afișeze site-ul nostru pentru mii de cuvinte-cheie”, a scris Tuta Mail în plângere.
  • Algoritmul Google utilizează o serie de factori pentru a determina clasamentul rezultatelor căutării.
  • Cu toate acestea, Tuta se clasează deasupra Gmail pentru o serie de căutări legate de e-mail.

Google a fost acuzat că a profitat de poziția sa dominantă pe piață pentru a îngreuna căutarea unui serviciu de e-mail rival, scrie BBC.

Tuta Mail – care spune că are peste zece milioane de utilizatori în întreaga lume – susține că, din martie, nu mai apare în mod proeminent în căutările Google pentru „e-mail criptat”. Compania a depus o plângere la UE, susținând că Google – care are propriul serviciu Gmail extrem de popular – a adus prejudicii unei afaceri rivale. Google a negat acuzația, insistând că Tuta rămâne „ușor de accesat” prin intermediul motorului său de căutare.

În plângerea sa, Tuta notează că acest clasament – cât de sus apare în rezultatele de căutare ale Google – a scăzut dramatic în martie 2024 pentru căutări precum „e-mail securizat”. Ca urmare, vizitele lunare la paginile de pe site-ul său au scăzut cu aproape 90%, susține Tuta în plângerea oficială adresată UE.

Recomandări

MACRON: EUROPA POATE MURI
XI MERGE LA PARIS
PICASSO ÎȘI DEDICĂ VIAȚA ARTEI
KIEVUL SE DIGITALIZEAZĂ
E-SKIN IMITĂ ATINGEREA UMANĂ
PROGNOZA METEO DE PAȘTE

„La începutul lunii martie 2024, Google a încetat brusc să mai afișeze site-ul nostru pentru mii de cuvinte-cheie”, a scris în plângere.

În urma acestei schimbări, traficul către site-ul său web provenea doar din căutări care menționau numele produselor sale. „Google trebuie să oprească imediat această limitare incorectă a afișării site-ului nostru în rezultatele căutărilor”, a declarat Matthias Pfau, cofondator al Tuta Mail.

Algoritmul companiei utilizează o serie de factori pentru a determina clasamentul rezultatelor căutării. Atunci când algoritmul este actualizat, acesta poate avea un mare impact asupra întreprinderilor care se bazează pe vizitele pe care căutarea le trimite pe site-urile lor web.

La începutul lunii martie a avut loc o actualizare, în urma căreia Google a avertizat că vor exista mai multe fluctuații în clasament decât de obicei. Google neagă însă că actualizările sale au ca scop favorizarea unui anumit site web, inclusiv a site-ului său.

Gmail are peste un miliard de utilizatori la nivel mondial. Tuta susține că serviciile de e-mail „de nișă”, cum ar fi al său, nu vor putea deveni concurenți serioși dacă nu apar pentru termeni de căutare obișnuiți.

Într-o postare pe blog, firma a acuzat compania că a încălcat o nouă lege europeană intrată în vigoare în martie, care a desemnat unele firme mari, inclusiv Google, drept „gatekeepers”, supuse unor restricții legale suplimentare. Printre acestea se numără și faptul că nu își tratează propriile servicii mai favorabil decât pe cele ale rivalilor.

„Google, în rolul său de gatekeeper, are un impact asupra profiturilor și comercializării serviciului nostru privat de e-mail Tuta Mail – un concurent direct al Gmail al Google, ceea ce contravine Legii privind piețele digitale”, a scris compania.

Cu toate acestea, potrivit unui purtător de cuvânt al Google, Tuta se clasează deasupra Gmail pentru o serie de căutări legate de e-mail, inclusiv cele care nu îl menționează ca marcă și cele la care a făcut referire în blogul său.

Citește și