• Multe dintre cele mai mari platforme care au semnat acordul de joi operau deja în temeiul unui set mai vechi de 21 de angajamente, care variau de la sprijinirea verificării faptelor la examinarea plasării de reclame.
  • Potrivit Comisiei Europene, companiile care respectă acordul voluntar ar putea fi mai puțin susceptibile de a fi acuzate de încălcarea legii sau, eventual, de a li se acorda mai mult beneficiul îndoielii.
  • Într-o declarație, vicepreședintele Comisiei Europene, Věra Jourová, a citat dezinformarea rusă ca fiind unul dintre principalele motive pentru noul cod.

Oficialii Uniunii Europene au anunțat joi noi angajamente voluntare din partea unor companii precum Google, Meta – mamă a Facebook, Twitter și TikTok pentru a limita răspândirea de conținut fals și înșelător.

În cadrul celei mai noi versiuni a unui cod de conduită stabilit inițial în 2018, aproape trei duzini de entități s-au angajat să își intensifice eforturile de detectare a afirmațiilor false, să eticheteze publicitatea politică într-un mod mai transparent și să restricționeze publicitatea în jurul dezinformării, printre alte măsuri.

Demonetizarea dezinformării este „piatra de temelie” a noii inițiative, a declarat Thierry Breton, comisar european și unul dintre cei mai importanți reglementatori digitali ai UE, potrivit CNN.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Nimeni nu ar trebui să primească nici măcar un euro din răspândirea de știri false și propagandă”, a scris Breton pe Twitter.

Multe dintre cele mai mari platforme care au semnat acordul de joi operau deja în temeiul unui set mai vechi de 21 de angajamente, care variau de la sprijinirea verificării faptelor la examinarea plasării de reclame.

Marile platforme sunt de acord cu UE

Extinderea din această săptămână mărește lista de angajamente la 44 și adaugă noi semnatari, inclusiv platformele video Twitch și Vimeo, precum și aplicația audio Clubhouse și gigantul software Adobe, potrivit unei fișe informative a Comisiei Europene.

Pe lângă accentul pus pe tăierea veniturilor din publicitate pentru cei care răspândesc dezinformări, acordul voluntar extins adaugă alte angajamente noi menite să limiteze conturile online false și roboții, precum și „falsurile profunde” bazate pe inteligența artificială.

Codul va fi, de asemenea, legat de punerea în aplicare a Actului privind serviciile digitale al UE, legea viitoare care stabilește noi obligații pentru moderarea conținutului de către platformele Big Tech în Europa.

Potrivit Comisiei Europene, companiile care respectă acordul voluntar ar putea fi mai puțin susceptibile de a fi acuzate de încălcarea legii sau, eventual, de a li se acorda mai mult beneficiul îndoielii.

Într-o declarație, vicepreședintele Comisiei Europene, Věra Jourová, a citat dezinformarea rusă ca fiind unul dintre principalele motive pentru noul cod.

Acest nou cod de combatere a dezinformării vine într-un moment în care Rusia folosește dezinformarea ca armă în cadrul agresiunii sale militare împotriva Ucrainei, dar și când asistăm la atacuri asupra democrației în sens mai larg”, a declarat aceasta. „Avem acum angajamente foarte importante pentru a reduce impactul dezinformării online și instrumente mult mai solide pentru a măsura modul în care acestea sunt puse în aplicare în întreaga UE, în toate țările și în toate limbile sale.”