Din ce în ce mai mulți dintre noi folosesc social media. Însă pe rețelele social, în afară de selfie-uri din vacanțe, sunt și scam-uri și escroci inventivi. Aceștia își pot fura datele, identitatea sau chiar banii. Potrivit FBI, americanii au pierdut, în 2022, 10,3 miliarde de dolari din cauza escrocheriilor de pe internet. Iată cinci […]
București, 24 iulie 2023. Adopția ecommerce pentru produsele de folosință zilnică a crescut tot mai mult în rândul clienților eMAG care, în prima jumătate a acestui an au comandat, în medie, cu 22% mai multe produse din această categorie. Astfel, ei au cheltuit, în medie, 259 de lei pe lună pentru produse precum cele pentru […]
Creatorii de conținut nu sunt doar surse de divertisment. Sunt influenceri, de recomandările cărora se ține cont atunci când se alege un anumit brand în defavoarea altuia. Îți influențează practic decizia de cumpărare și au o responsabilitate în acest sens. Larisa Udilă-Ogică, creator digital, a vorbit, la Aleph News, despre ce factori ia în calcul când […]
Un nou studiu arată că temperaturile mai mari sau mai mici de 12-21 de grade Celsius sunt legate de o creștere semnificativă a comportamentului agresiv online în SUA. Analizând miliarde de tweet-uri postate pe platforma de socializare Twitter în SUA, cercetătorii de la Institutul Potsdam pentru cercetarea impactului climatic au constatat că limbajul ce instigă […]
IGPR avertizează asupra unui nou tip de fraudă online, făcută de indivizi care îşi atribuie identitatea unor persoane din conducerea Europol, FBI sau a Poliţiei Române, prin care cer plata unor amenzi pentru a evita emiterea unor mandate de arestare. Persoanele vătămate ar fi fost informate că fac obiectul unor presupuse proceduri judiciare, ca urmare […]
România a înregistrat anul trecut vânzări de 6,2 miliarde euro din comerţul electronic. Asta reprezintă jumătate din nivelul realizat de retaileri în Europa de Est, estimat la 14 miliarde euro. Vânzările din România s-au majorat cu 11% faţă de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%, se arată în Raportul 2022 […]
Multe dintre cele mai mari platforme care au semnat acordul de joi operau deja în temeiul unui set mai vechi de 21 de angajamente, care variau de la sprijinirea verificării faptelor la examinarea plasării de reclame. Potrivit Comisiei Europene, companiile care respectă acordul voluntar ar putea fi mai puțin susceptibile de a fi acuzate de […]
În Japonia, o remarcă jignitoare se sancționează de azi înainte cu un an de închisoare și plata a 2.000 de euro. Până acum, legea prevedea doar 30 de zile de detenție și amendă de 70 de euro. În codul penal, definiția insultei este destul de ambiguă și se referă mai mult la vătămarea publică a […]
Noua strategie vizează protejarea copiilor de conţinuturile, de comportamentele şi de riscurile online care sunt dăunătoare şi ilegale, precum şi îmbunătăţirea bunăstării acestora graţie unui mediu digital sigur şi adaptat vârstei. Pentru ca mediul digital să devină un loc sigur pentru copii şi tineri, Comisia va facilita elaborarea unui cod al UE pentru o proiectare […]
Angajaţii din România vor avea acces online la datele proprii din Registrul de evidenţă a salariaţilor (REVISAL) şi vor putea vedea, oricând, informaţiile privind contractele de muncă şi vechimea, dar şi dacă angajatorii le-au plătit contribuţiile către stat, potrivit unui proiect de lege al USR. Informaţiile din REVISAL vor putea fi vizualizate, descărcate şi tipărite, […]