Ce pot face pacienții cu COVID-19 pentru a preveni formele grave ale bolii

  • Exercițiile fizice constante au fost asociate cu un risc redus de a dezvolta o formă severă de COVID-19, potrivit unui studiu recent
  • Cel puțin 150 de minute de activitate fizică pe săptămână au dus la o incidență semnificativ mai mică de spitalizare din cauza COVID-19
  • La studiu, au luat parte aproape 50.000 de persoane

Studiul, condus de dr. Robert Sallis și publicat în British Journal of Sports Medicine, a analizat aproape 50.000 de adulți bolnavi de COVID-19, scrie CNN.com.

Potrivit noilor concluzii, 150 de minute de activitate fizică pe săptămână, recomandate atât de Departamentul Sănătății și Serviciilor Sociale din SUA, cât și de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), au dus la o incidență mai mică de spitalizare și, implicit, la o rată scăzută de deces din cauza COVID-19.

Recomandările specialiștilor se bazează pe cercetări care susțin „puterea” exercițiilor fizice de a crește funcția imună, de a reduce inflamația din organism, de a crește sănătatea pulmonară și cardiovasculară și de a îmbunătăți sănătatea mintală. Nu în ultimul rând, activitatea fizică reduce și severitatea simptomelor bolii COVID.

Pentru a atinge pragul de 150 de minute de exercițiu fizic pe parcursul unei săptămâni, ar fi nevoie de până la 22 de minute de activitate fizică pe zi. În funcție de modalitatea preferată, oricine poate să-și îndeplinească obiectivul propus, acela de a face sport.

Timp de 22 de minute, oricine poate face plimbări regulate, genuflexiuni, sărituri, flotări și altele. O altă variantă este să se revină la diverse hobby-uri, cum ar fi voleiul, tenisul etc.

Persoanele cărora nu le place sportul, își pot împărți cele 22 de minute în mai multe sesiuni și își pot monitoriza activitatea fizică cu ajutorul tehnologiei, ca de pildă folosirea aplicațiilor.