• Cercetătorii raportează că petrecerea a doar 30 de minute mai puțin pe social media zilnic și înlocuirea acelui timp cu activitate fizică poate face minuni semnificative pentru sănătatea mintală.
  • Echipa de cercetare a recrutat 642 de participanți și i-a repartizat aleatoriu într-unul dintre cele patru grupuri experimentale.
  • Concluziile au arătat în mod clar o corelație pozitivă între petrecerea mai puțin timp pe rețelele de socializare și creșterea activității fizice cu îmbunătățirea stării de bine.

Timpul excesiv petrecut pe ecran și derularea este o epidemie modernă. Dacă aveți nevoie de o nouă motivație pentru a lua o pauză de la tehnologie, luați în considerare noile cercetări publicate de Universitatea Ruhr Bochum din Germania. Cercetătorii raportează că petrecerea a doar 30 de minute mai puțin pe social media zilnic și înlocuirea acelui timp cu activitate fizică poate face minuni semnificative pentru sănătatea mintală.

Subiecții studiului care au urmat această rutină timp de doar două săptămâni au raportat că se simt mult mai fericiți, mai mulțumiți, mai puțin stresați de COVID-19 și mai puțin deprimați în comparație cu un grup de control. În mod notabil, aceste beneficii au durat până la șase luni după ce studiul s-a încheiat.

În ultimii ani de pandemie, platformele de socializare precum Facebook, Instagram, TikTok, Twitter și WhatsApp au ajutat oamenii din întreaga lume să rămână în contact cu prietenii, familia și, cel puțin, să se simtă oarecum conectați cu ceilalți. Aceste rețele au distras atenția multora dintre noi de la o situație virală incredibil de stresantă și aparent fără sfârșit; nu este un secret că ratele de anxietate au crescut dramatic în timpul pandemiei.

Recomandări

HAVE MORE BABIES, SAVE THE PLANET
ATAC ARMAT ÎN RUSIA
MACRON FACE O PROMISIUNE FRANCEZILOR
UEFA, CONTRA VÂNĂTORILOR DE SELFIE
PROBLEME LA GRANIȚĂ
ORBAN, ACUZAT CĂ FOLOSEȘTE MAȘINĂRIA FRICII

Cum a fost realizat studiul

Echipa de cercetare a recrutat 642 de participanți și i-a repartizat aleatoriu într-unul dintre cele patru grupuri experimentale. Primul a primit sarcina de a-și reduce consumul zilnic de social media cu 30 de minute pentru o perioadă de două săptămâni. Al doilea grup a fost rugat să își mărească activitatea fizică zilnică obișnuită cu 30 de minute, totul continuând să folosească social media în mod normal. Al treilea grup a combinat ambele abordări; reducerea consumului de social media și creșterea activității fizice. În plus, un al patrulea grup de control nu a schimbat niciun comportament în timpul perioadei experimentale de două săptămâni.

Înainte, în timpul și până la șase luni după perioada de probă de două săptămâni, subiecții au răspuns la o serie de sondaje online. Chestionarele aveau întrebări despre durata, intensitatea și semnificația emoțională a utilizării social media, precum și despre obiceiurile lor de exerciții fizice, satisfacția vieții, sentimentele subiective de fericire, simptomele depresive, povara psihologică a pandemiei COVID-19 și orice consum de țigări.

Fă mai multă mișcare

În cele din urmă, concluziile au arătat în mod clar o corelație pozitivă între petrecerea mai puțin timp pe rețelele de socializare și creșterea activității fizice cu îmbunătățirea stării de bine. Combinarea acestor două strategii pare să crească satisfacția vieții și sentimentul subiectiv de fericire, reducând în același timp simptomele depresive.

Așa cum am menționat mai devreme, beneficiile au rezistat mult timp. Chiar și după ce au trecut șase luni, subiecții din toate cele trei grupuri experimentale petreceau în continuare mai puțin timp pe rețelele sociale decât înainte – aproximativ o jumătate de oră în rândul grupurilor care fie au redus timpul petrecut pe rețelele sociale, fie au crescut nivelul de activitate fizică zilnică. Această cantitate a sărit la aproximativ 45 de minute în grupul care combinase ambele strategii.

La șase luni după studiu, grupul care a combinat aceste strategii făcea exerciții fizice cu o oră și 39 de minute mai mult pe săptămână decât înainte de experiment. Important este că beneficiile pentru sănătatea mintală s-au menținut, de asemenea, pe toată perioada de urmărire.