• Este extrem de important să dormim suficient în fiecare zi dacă vrem să avem suficientă energie pentru a ne îndeplini sarcinile zilnice.
  • Dr. Katherine Hall, psiholog specializat în somn, a împărtășit efectele șocante pe care lipsa somnului le are asupra corpului nostru.
  • Dacă stai șase zile fără somn, nevoia de a dormi va fi probabil insuportabilă, iar percepția ta asupra realității va fi afectată și distorsionată.

Conform recomandărilor actuale ale NHS, adulții ar trebui să doarmă între șapte și nouă ore de somn în fiecare noapte pentru a funcționa cât mai bine. Cu toate acestea, nu este vorba doar de a avea suficiente ore. Odihna trebuie să fie netulburată și confortabilă și trebuie să aveți suficient somn REM (Rapid Eye Movement), care este momentul în care creierul devine mai activ și corpul este cel mai relaxat.

Este extrem de important să dormim suficient în fiecare zi dacă vrem să avem suficientă energie pentru a ne îndeplini sarcinile zilnice. Dr. Katherine Hall, psiholog specializat în somn, a împărtășit efectele șocante pe care lipsa somnului le are asupra corpului nostru. Iată ce se întâmplă cu corpul nostru dacă continuăm să dormim mai puțin de șase ore pe noapte.

Complet odihnit

Dacă dormiți suficient în fiecare noapte, se va vedea pe fața dvs, pielea va fi plină de culoare, ochii vor fi strălucitori și nu veți avea pungi aparente sub ochi.

Recomandări

TOPUL CELOR MAI VALOROASE BRANDURI
PRIMA ROCHIE DE MIREASĂ IMPRIMATĂ 3D
MAI INVESTIM ÎN IMOBILIARE?
PE CE DAU TINERII BANII
CE MĂNÂNCI AZI
UE PUNE PIEDICI MAȘINILOR CHINEZE

24 de ore

Nu vei avea complicații majore de sănătate dacă vei sta 24 de ore fără să dormi suficient, dar s-ar putea să vezi cearcăne sub ochi, aceștia ar putea fi umflați și s-ar putea să ai unele tremurături.

În acest moment, unele persoane ar putea experimenta pofte alimentare crescute, furie, iritabilitate, somnolență, oboseală și o vigilență scăzută. De asemenea, ați putea fi mai predispus să faceți greșeli în viața de zi cu zi.

Trei zile

Mai mult de 24 de ore și este posibil ca simptomele să înceapă să se intensifice, deoarece corpul dumneavoastră începe să tânjească după somn. S-ar putea chiar să începi să experimentezi microsomn, adică atunci când corpul tău adoarme timp de 30 de secunde fără ca tu să îți dai seama.

Performanța ta cognitivă este afectată masiv – iar acest lucru îți va afecta abilitățile de luare a deciziilor, memoria și timpul de reacție. Pe lângă acestea, veți avea și simptome fizice, cum ar fi oboseala extremă, inflamații crescute și un sistem imunitar scăzut.

Patru zile

După patru zile sunteți extrem de lipsit de somn și vă va fi din ce în ce mai greu să rămâneți treaz. Halucinațiile nu sunt neobișnuite în această etapă. S-ar putea să începeți să vedeți, să auziți sau să simțiți lucruri care nu sunt cu adevărat acolo, precum și să experimentați iritabilitate, oboseală și stres sporite.

Cinci zile

În acest moment, cantitatea de microsomn va începe să se intensifice, iar halucinațiile tale se pot transforma în iluzii și gândire dezordonată. Toate celelalte simptome fizice pe care le-ați experimentat până în acest moment vor continua.

Șase zile

Dacă stai șase zile cu un somn de 6 ore, nevoia de a dormi va fi probabil insuportabilă, iar percepția ta asupra realității va fi afectată și distorsionată. Potrivit doctorului Hall, s-ar putea să nu mai puteți percepe și procesa cu acuratețe informațiile, ceea ce ar putea duce la o stare de psihoză.