Mâncarea pe care o consumi influențează răspunsul imun la vaccinarea anti-COVID. Sfaturile unui nutriționist

  • O dietă pe bază de plante, cu un conținut ridicat de antioxidanți și fier, crește imunitatea
  • Stresul, depresia și problemele de sănătate pot diminua răspunsul organismului la vaccinare
  • O alimentație optimă conține 70-80% alimente de origine vegetală, iar restul de origine animală
  • Antioxidanții trebuie să fie luați din alimente și nu din suplimente

Dacă vrei să te vaccinezi și să ai un răspuns imun adecvat, te poți pregăti din timp. Mai multe studii recente au ajuns la concluzia că alimentația este un factor important care influențează răspunsul la vaccinul Covid 19. De exemplu, vitamina D crește imunitatea.

„Dacă am putea să consumăm foarte mult pește gras, ceea ce nu se întâmplă în alimentația românului, atunci poate am reuși prin alimentație să mai suplinim această vitamină D. De asemenea, expunerea la soare timp de 15-20 de minute ne-ar putea fi de folos pentru sinteza optimă de vitamina D”, explică specialistul în nutriție Adina Rusu.

Mișcarea, importantă și benefică

Iancu Tiță este antrenor de fitness de 6 ani, iar în perioada pandemiei și-a adaptat munca prin lucratul cu clienții pe Zoom.

„Sportul îți asigură sănătate, previne bolile cardiovasculare, previne diabetul, îți întărește sistemul imunitar”, este de părere instructorul de fitness.

„Ce trebuie să înțelegem legat de alimentație și de imunitate este că nu o să ne ajute un singur aliment, astfel încât să avem un sistem imunitar puternic. Până și proteina este importanată, pentru că din acei aminoacizi pe care îi aducem din proteine se vor construi ulterior anticorpii noștri”, a mai continuat Adina Rusu, doctor nutriționist.

Nu în ultimul rând, evită alimentele procesate și concentrează-te pe mai multe fructe, legume și pe un procent de 20% de alimente de origine animală.