Suprasolicitarea copilului în activități duce la extenuare. Ce spun psihologii

Majoritatea părinților își înscriu copiii la tot mai multe activități extrașcolare: înot, bascket, pictură, pian, cursuri de engleză și matematică. Așa consideră că îi ajută să se dezvolte, însă cei mai mulți uită că cel mai important pentru copiii lor este să se joace.

Daria Piciu are 11 ani și este elevă în clasa a V-a la Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti”, din București, unde studiază pianul și harpa. Atunci când nu este la școală, ea realizează diverse machiaje complexe și pictează. Este un copil norocos, căci părinții ei o susțin în tot ceea ce face.

„Mă susține foarte mult. Îmi cumpără machiaje, tot ce am nevoie pentru asta și mă susține. Am mai multe hobby-uri. Hobby-ul meu este și make-up-ul. Mai am pictatul și desenatul de care cred că m-am apucat de la 2-3 ani, când am început să desenez. Cânt la pian, cânt orice fel de melodie și îmi place orice stil de melodie”, spune Daria.

Cel mai mare vis al Dariei este, însă, să devină cântăreață. În anii precedenți a urmat cursuri de canto, dar programul încărcat de acum nu i-a mai permis acest lucru.

„Am început să cânt de la patru ani. Ascultam melodii pe youtube și eu le cântam. La zece ani am început să fac canto, dar m-am lăsat de canto din cauza pianului și examenului de la pian, dar eu cânt în continuare”, transmite Daria, elevă în clasa a V-a.

Selena, mama Dariei știe că programul fiicei sale este unul încărcat, dar este foarte mândră de fiica sa, pentru că știe ca face totul cu multă pasiune.

„Asta e ceea ce ea își dorește foarte mult să facă, să cânte. A fost îndrumată să facă și un instrument muzical, pentru că îi dezvoltă foarte mult urechea și așa va fi un artist complet. Ce înseamnă partea de make-up, este pentru ea o pasiune. Nu a fost nimic extra. Tot ce face acolo este din pură plăcere. Timpul ei liber pentru asta și-l dedică”, spune mama Dariei, Sellena Piciu.

Mirela Zivari este psiholog și susține că activitățile copiilor trebuie stabilite după anumiți factori.

„Programul unui copil trebuie gândit în funcție de vârsta pe care o are, de specificul trăsăturilor lui fizice, psihice. Sunt copii care au rezistență mai mare la efort și alții mai mică. Sunt copii care au deja o serie de deprinderi deja formate și atunci ei reușesc să facă cu ușurință aceste activități față de care aceste deprinderi nu sunt atât de bine definite”, transmite psihologul Mirela Zivari.

Exit mobile version