• Apophis, numit și „Zeul haosului”, este probabil să zboare aproape de Pământ pe 13 aprilie 2029.
  • Nava spațială a NASA OSIRIS-REx – care a fost numită OSIRIS-APEX – a fost trimisă pentru a studia zborul extrem de apropiat al asteroidului Apophis în 2029.
  • Roca spațială, care măsoară aproape 370 de metri, se apropie de Pământ la fiecare 7.500 de ani.

NASA a relansat o misiune pentru a studia asteroidul „Zeul Haosului” pe măsură ce acesta începea să se apropie de orbita Pământului. O navă spațială, care se întorsese recent din spațiu, a fost returnată de NASA pentru a efectua trei studii, scrie WION.

Nava spațială a NASA OSIRIS-REx – care a fost numită OSIRIS-APEX – a fost trimisă pentru a studia zborul extrem de apropiat al asteroidului Apophis în 2029, așa cum „nu s-a întâmplat de la începutul istoriei înregistrate”, a anunțat NASA. Nava spațială a revenit pe Pământ în septembrie, după ce a colectat mostre din roca spațială Bennu timp de șapte ani.

Apophis, numit și „Zeul Haosului”, este probabil să zboare aproape de Pământ pe 13 aprilie 2029 și va fi la doar 20.000 de mile distanță, ceea ce este mai aproape în comparație cu câțiva sateliți artificiali și va fi vizibil în emisfera estică.

VREM O ȘCOALĂ CA AFARĂ
URSULA CERE CONCURENȚĂ ECHITABILĂ CHINEI
BELLA IA PAUZĂ DE LA MODELING
CUM STĂM LA SPERANȚA LA VIAȚĂ
CÂND ÎNCEP COPIII SĂ FOLOSEASCĂ A.I.
JAPONIA PREZINTĂ TEHNOLOGIA 6G

Gravitația Pământului va afecta roca spațială pe măsură ce se apropie de orbită, iar OSIRIS-APEX va înțelege consecințele pentru a vedea „cum se schimbă suprafața sa”, conform lui Amy Simon, om de știință al misiunii.

Este posibil ca efectele Pământului să modifice durata zilei asteroidului, care în prezent este de aproximativ 30,6 ore pe zi. De asemenea, poate duce la alunecări de teren și cutremure pe „Zeul Haosului”.

TOP ARTICOLE