• Astronomii au descoperit dovezi probabile ale existenței unei planete asemănătoare pământului.
  • Fizicienii au declarat că planeta ar putea fi mult mai aproape decât ipotetica Planetă Nouă.
  • Studiile din trecut arătau că dincolo de Centura Kuiper există ceva: asteroizi, roci, comete.

În Sistemul Solar e posibil să existe o planetă asemănătoare pământului. Fizicienii și Observatorul Astronomic al Japoniei, au declarat că planeta ar putea fi mult mai aproape decât ipotetica Planetă Nouă. Ar avea o masă de până la 3 ori mai mare decât cea a Pământului și ar putea să se învârtă în jurul Soarelui pe o orbită dincolo de Neptun.

„De fapt, și planeta Neptun, pentru că vorbim de o planetă dincolo de Neptun, acolo este noua planetă. Neptun a fost descoperită prin calcule. Același lucru au făcut și astronomii japonezi, au măsurat orbitele diferitelor obiecte care sunt vizibile, au văzut că ele nu merg pe traiectoria care ar trebui, ele sunt deviate de un corp ceresc, la fel cum Neptun devia orbita planetei Uranus și așa au vrut să determine poziția și masa acestei planete similare Pământului”, a explicat Cristian Român, senior editor revista Stiință și Tehnică, la Aleph News.

Distanța dintre Pământ și Soare este definită ca unitate astronomică, de 150 de milioane de kilometri. Până la Neptun sunt 30 de unități astronomice, iar această planetă ipotetică se află la o distanță minimă de Soare, de 200 de unități astronomice.

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

„Este de vreo șase ori mai departe decât Neptun și se poate îndepărta până la 500 de unități astronomice de Soare. Imaginați-vă cum arată lumea pe o asemenea planetă, Soarele fiind văzut chiar ca o stea, nu e văzut ca un disc, iar temperaturile sunt extrem de scăzute”, a spus Cristian Român, senior editor revista Stiință și Tehnică, la Aleph News.