• Apophis și-ar putea modifica traiectoria prin ciocnirea cu alt corp ceresc.
  • Astronomii au verificat traiectoria a peste 1,3 milioane de asteroizi.
  • Apophis va trece pe langa noi într-o vineri, 13, în aprilie 2029.

Apar noi date cu privire la situația asteroidului Apophis, supranumit „Zeul Haosului”. După ce a fost descoperit în anul 2004, corpul ceresc a reprezentat subiectul principal al numeroaselor studii științifice. Interesul față de existența sa a crescut în ultima perioadă, deoarece Apophis se va apropia mult de Pământ în anul 2029.

De ce ne îngrijorează mai mult Apophis decât alți asteroizi?

Asteroidul Apophis, se remarcă prin dimensiunea sa impunătoare și prin traiectoria care îl va apropia remarcabil de Pământ în 2029.  Apophis produce îngrijorări cu privire la o posibilă coliziune cu Pământul.

Studii recente, realizate de Universitatea din Western Ontario și Universitatea din Waterloo, conchid însă că nu există un risc de coliziune cu alți asteroizi care ar putea modifica traiectoria acestuia către Pământ, aceasta fiind principala îngrijorare în prezent.

AVEM PRINTRE CELE MAI MICI PREȚURI LA ENERGIE
BLINKEN, AVERTISMENT CĂTRE CHINA
UNDE MERGI ÎN VACANȚA DE PAȘTE?
JOE BIDEN, DECLARAȚIE ȘOCANTĂ
O NUNTĂ CU PERIPEȚII
CÂT MAI JOACĂ NADAL

Traiectoria lui Apophis este pentru moment liniștitoare?

Apophis, cu un diametru de 335m, va trece pe langa noi – adică la doar 37.399 de kilometri – într-o vineri, 13, în aprilie 2029.  Este totuși o distanță mică la scară cosmică, dacă nu își schimbă traiectoria până atunci. Paul Wiegert, primul autor, explică într-un comunicat de presă că astronomii rămân totuși vigilenți.

Traiectoria unui asteroid prin spațiu este influențată de mulți factori, inclusiv interacțiunile gravitaționale cu alte corpuri cerești și există riscul ca o abatere de la traiectoria sa actuală să-l apropie mai mult de Pământ. Această îngrijorare a motivat o analiză detaliată a traiectoriilor a 1,3 milioane de asteroizi cunoscuți.

Se pare că niciunul dintre asteroizii din sistemul solar nu se va ciocni cu Apophis înainte de apropierea acestuia în 2029. Dar apropierea sa iminentă oferă o fereastră de observare unică folosind telescoapele de la sol și misiuni spațiale, pentru a ne ajuta să înțelegem cum ne protejăm în viitor.