• Descoperirile recente ale roverului Perseverance pe Marte ne aduc noi indicii despre posibila existență a moleculelor organice pe Planeta Roșie.
  • Descoperirea stârnește fascinația și ridică întrebări legate de originea vieții în sistemul solar.
  • Cristian Român spune că există cel puțin trei locuri în din care avem informații că viața ar putea să existe: Venus, Marte și Saturn.

Există viață pe Marte? Nu mai e o întrebare fără răspuns. Descoperirile recente ale roverului Perseverance pe Marte ne aduc noi indicii despre posibila existență a moleculelor organice pe Planeta Roșie.
Tot azi Telescopul James Webb, cu oglinzi mari și instrumente sofisticate, ne-a bucurat privirile cu imagini incredibile, nevăzute până acum asupra galaxiilor îndepărtate.

Cristian Român, editor la Revista Știință și Tehnică, a vorbit la Aleph News despre aceste descoperiri.

„Moleculele organice au fost descoperite prin metode spectroscopice. Este vorba despre hidrocarburi aromatice monociclice și policiclice, acestea sunt la baza vieții pe Pământ. Acestea acestea pot proveni și din meteoriții care cad pe Pământ”, spune Cristian Român.

O NOUĂ MISIUNE NASA
OMAGIU PENTRU BERNARD HILL
PICASSO ÎȘI DEDICĂ VIAȚA ARTEI
SWIFT REVINE PE PRIMUL LOC
MADONNA CÂNTĂ ÎN RIO DE JANEIRO
KIEVUL SE DIGITALIZEAZĂ

„Locul de unde am fost recoltate celulele este o fostă deltă a unui râu, iar acolo ar fi putut apărea viață. Cercetătorii nu elimină această posibilitate, dar spun că ar trebui să așteptăm până în 2031 când vor fi aduse eșantioane de pe Marte, care vor fi analizate pe Terra. Atunci vom avea răspuns la această întrebare. Există cel puțin trei locuri în din care avem informații că viața ar putea să existe: Venus, Marte și Saturn.”