• Argumentul pentru noua epocă a Lunii este publicat într-un articol de comentarii în revista Nature Geoscience.
  • Cercetătorii spun că se poate considera că aceasta a început în 1959, când nava spațială rusă Luna 2 a devenit prima care a aterizat vreodată pe suprafața lunară.
  • Omenirea a lăsat deja în urmă o mulțime de detritus pe suprafața lunară.

Luna se află într-o nouă epocă, au declarat cercetătorii: Antropocenul lunar. Oamenii au schimbat și intenționează să schimbe suprafața lunară într-o asemenea măsură încât ar trebui să fie considerată o nouă eră, au declarat cercetătorii.

Cercetătorii spun că recunoașterea oficială a schimbărilor pe care le-a făcut omenirea ar fi o modalitate importantă de a arăta clar că suprafața lunară nu este neschimbătoare și că omenirea a schimbat-o substanțial, scrie The Independent.

Argumentul pentru noua epocă a Lunii este publicat într-un articol de comentarii în revista Nature Geoscience. Cercetătorii spun că se poate considera că aceasta a început în 1959, când nava spațială rusă Luna 2 a devenit prima care a aterizat vreodată pe suprafața lunară.

SUEDIA ÎNTĂREȘTE SECURITATEA
VERSTAPPEN OBȚINE POLE POSITION LA MIAMI
CÂT DAU BOGAȚII PENTRU JO?
PREMIERĂ MONDIALĂ ÎN CHINA
CUM SE TRANSMITE GRIPA AVIARĂ
SPACEY NEAGĂ NOILE ACUZAȚII

Ideea este foarte asemănătoare cu discuția despre Antropocenul de pe Pământ – explorarea modului în care oamenii au avut un impact asupra planetei noastre”, a declarat autorul principal Justin Holcomb, cercetător în domeniul geologiei la Universitatea din Kansas. Consensul este că pe Pământ Antropocenul a început la un moment dat în trecut, fie că a început acum sute de mii de ani sau în anii 1950. În mod similar, pe Lună, noi susținem că Antropocenul lunar a început deja, dar vrem să prevenim daune masive sau o întârziere a recunoașterii sale până când vom putea măsura un halou lunar semnificativ cauzat de activitățile umane, ceea ce ar fi prea târziu.”

Cum a schimbat omenirea suprafața Lunii

Omenirea a lăsat deja în urmă o mulțime de detritus pe suprafața lunară. Pe lângă mingile de golf și steagurile care au fost aruncate acolo în timpul primei aselenizări, aceasta include și excremente umane și alte deșeuri.

Mai mult, omenirea lucrează pentru a schimba suprafața Lunii, deoarece oamenii se pregătesc să sape în ea și chiar să locuiască acolo. Procesele culturale încep să depășească fondul natural al proceselor geologice de pe Lună”, a declarat Holcomb. Aceste procese implică deplasarea sedimentelor, pe care le numim „regolit”, pe Lună. În mod obișnuit, aceste procese includ, printre altele, impactul cu meteoriți și evenimente de mișcare în masă. Cu toate acestea, atunci când luăm în considerare impactul roverelor, al lander-elor și al mișcărilor umane, acestea perturbă în mod semnificativ regolitul.