• Fosilă a fost descoperită inițial în Alberta Badlands în urmă cu mai bine de un deceniu.
  • Sub cutia toracică a unui pui de gorgozaur, un văr apropiat al Tyrannosaurus rex, au fost găsite membrele posterioare a doi mici dinozauri.
  • Cercetătorii din spatele studiului spun că descoperirea sugerează că gorgozaurii juvenili se hrăneau cu dinozauri mici și tineri.

Rămășițele a doi pui de dinozaur au fost descoperite în interiorul fosilei unui tiranozaur vechi de 75 de milioane de ani, dând o nouă perspectivă asupra schimbării regimului alimentar al prădătorilor antici.

Potrivit unui studiu publicat în revista Science Advances, sub cutia toracică a unui pui de gorgozaur, un văr apropiat al Tyrannosaurus rex, au fost găsite membrele posterioare a doi mici dinozauri asemănători unor păsări, numiți citipes, scrie The Independent.

Cercetătorii din spatele studiului spun că descoperirea sugerează că gorgozaurii juvenili se hrăneau cu dinozauri mici și tineri, în timp ce dovezile fosile anterioare arată că gorgozaurii adulți atacau și mâncau dinozauri foarte mari, mâncători de plante, care trăiau în turme.

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
OLIVIA RODRIGO NU MAI CÂNTĂ ÎN UK
SUNT INDIA ȘI JAPONIA XENOFOBE?
BRITNEY ȘI SAM ÎNCHEIE DIVORȚUL

Dr. Darla Zelenitsky, unul dintre principalii cercetători din cadrul studiului, a declarat pentru BBC că descoperirea este „o dovadă solidă că tiranozaurii și-au schimbat drastic dieta pe măsură ce creșteau”.

Fosila a fost descoperită inițial în Alberta Badlands din Canada în 2009, dar era îngropată în rocă și a fost nevoie de ani de zile pentru a fi pregătită pentru studiu.

Dr. Francois Therrien, celălalt cercetător principal din cadrul studiului, a declarat pentru BBC: „Roca din interiorul cutiei toracice a fost îndepărtată pentru a expune ceea ce era ascuns înăuntru: picioarele posterioare complete a doi pui de dinozaur, ambii cu vârsta sub un an”.