• Astronomii au aflat noi detalii despre atmosfera lui Saturn, folosind o nouă imagine captată de telescopul spațial James Webb al NASA.
  • În imagine, Saturn apare extrem de întunecat din cauza absorbției aproape totale a luminii solare de către gazul metan.
  • Imaginile au fost surprinse cu o cameră cu infraroșu, o premieră pentru telescopul extrem de sensibil, spune NASA.

Astronomii au aflat noi detalii despre atmosfera lui Saturn, folosind o nouă imagine captată de telescopul spațial James Webb al NASA. În imagine, Saturn apare extrem de întunecat din cauza absorbției aproape totale a luminii solare de către gazul metan. Inelele, însă, rămân luminoase, creând „aspectul neobișnuit” al planetei, scrie CNN.

Lunile lui Saturn, Dione, Enceladus și Tethys, se află partea stângă, în timp ce diviziunea Cassini, golul Encke și inelele A, B, C și F sunt prezentate în partea dreaptă. Diviziunea Cassini este cea mai mare dintre lacunele din sistemul de inele al lui Saturn.

Imaginile au fost surprinse cu o cameră cu infraroșu, o premieră pentru telescopul extrem de sensibil, spune NASA. James Webb se aflat la 1,5 milioane de kilometri de Pământ, observă universul cu lungimi de undă mai mari decât cele ale altor telescoape spațiale.

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
TRUMP RISCĂ NOI SANCȚIUNI
SADIQ KHAN CANDIDEAZĂ LA MANDATUL 3
MENIU A LA GREC
JOE BIDEN DECLASIFICĂ MARIJUANA
RAZBOIUL PENTRU A.I. A ÎNCEPUT

Aceste expuneri testează capacitatea lui Webb de a detecta sateliții slabi din jurul planetei și a inelelor sale, deoarece orice sateliți nou descoperiți ar putea ajuta oamenii de știință să înțeleagă mai bine sistemele prezente și trecute ale lui Saturn.

Lansat pe 25 decembrie 2021, Webb poate studia îndeaproape începutul spațiului, poate căuta formațiuni neobservate printre primele galaxii și poate privi în interiorul norilor de praf în care se formează în prezent stele și sisteme planetare.