• Oamenii de știință de la Universitatea Central Lancashire au descoperit o structură gigantică, în formă de inel, în spațiu.
  • Are un diametru de 1,3 miliarde de ani-lumină și pare să fie de aproximativ 15 ori dimensiunea Lunii pe cerul nopții văzută de pe Pământ.
  • Numit de astronomi Marele Inel, este alcătuit din galaxii și clustere de galaxii.

Cercetătorii spun că este atât de mare încât ne provoacă înțelegerea universului. Nu se vede cu ochiul liber. Este cu adevărat îndepărtată și identificarea tuturor galaxiilor care alcătuiesc structura mai mare a luat mult timp și putere de calcul, scrie BBC.

Astfel de structuri mari nu ar trebui să existe conform unuia dintre principiile călăuzitoare ale astronomiei, numit principiul cosmologic. Aceasta afirmă că toată materia este răspândită fără probleme în Univers. Deși stelele, planetele și galaxiile sunt aglomerări uriașe de materie în ochii noștri, în contextul mărimii universului ele sunt nesemnificative – iar teoria este că nu ar trebui să se formeze pete mult mai mari de materie.

Marele Inel nu este în niciun caz prima încălcare probabilă a principiului cosmologic și sugerează astfel că există un alt factor, încă de descoperit, în joc. Potrivit doctorului Robert Massey, director adjunct al Societății Regale de Astronomie, dovezile pentru o regândire a ceea ce a fost un plan central al astronomiei sunt în creștere.

BLINKEN, AVERTISMENT CĂTRE CHINA
O NUNTĂ CU PERIPEȚII
AI LIBER LA TREN
400 DE CADAVRE, GĂSITE ÎN GAZA
JOE BIDEN, DECLARAȚIE ȘOCANTĂ
SPOVEDANIE CU A.I.

„Aceasta este a șaptea structură mare descoperită în univers care contrazice ideea că cosmosul este neted la cele mai mari scale. Dacă aceste structuri sunt reale, atunci este cu siguranță hrană de gândire pentru cosmologi și gândirea acceptată cu privire la modul în care a evoluat universul de-a lungul timp”, a spus el.

Marele Inel a fost identificat de Alexia Lopez, doctorand la Universitatea Central Lancashire (UCLan), care a descoperit și Arcul Gigant – o structură care se întinde pe 3,3 miliarde de ani lumină de spațiu.

Întrebată cum s-a simțit când am făcut descoperirile, ea a spus: „Este cu adevărat suprarealist. Trebuie să mă ciupesc, pentru că am făcut aceste descoperiri accidental, au fost descoperiri întâmplătoare. Dar este un lucru mare și nu-mi vine să cred asta.“