• NASA a studiat fenomenul OZN-urilor în ultimul an, din punct de vedere științific.
  • La precedenta întâlnire publică, echip independentă selectată de NASA a oferit câteva concluzii.
  • Conform echipei, nu există dovezi clare de existența vieții extraterestre.

NASA a anunțat joi că cercetarea fenomenului OZN va necesita utilizarea unor noi tehnici științifice, inclusiv utilizarea sateliților avansați și o schimbare în modul în care obiectele zburătoare neidentificate sunt percepute. Agenția spațială a făcut publice concluziile după un studiu de un an de zile privind OZN-urile, scrie AP.

Într-un raport de 33 de paigini, o echipă independentă comandată de NASA a avertizat că percepția negativă din jurul OZN-urilor reprezintă un obstacol în calea colectării de date.

„Pe baza constatărilor și metodologiei noastre actuale, nu găsim nicio dovadă care să sugereze că UAP sunt de origine extraterestră. Ne concentrăm asupra înțelegerii fenomenului. Cu toate acestea, indiferent de sursă, iar lucrările anterioare de la Arrow au arătat că majoritatea evenimentelor pot fi explicate ca avioane, baloane, drone, fenomene meteorologice și caracteristici ale instrumentelor”, a declarat David Spergel, președinte al echipei de studiu independent al UAP de la NASA.

CA ÎNTRE PRIME DOAMNE
EFECTUL „SWIFT” BATE JOCURILE OLIMPICE
DE CE ROMÂNIA NU ARE EURO?
CE SĂRBĂTORESC ROMÂNII AZI
ASTRAZENECA RETRAGE VAXZEVRIA
PROTESTE LA EUROVISION

Declarațiile oficialilor

Oficialii au declarat că implicarea NASA ar trebui să ajute la reducerea stigmatului în jurul a ceea ce numește UAP-uri, sau fenomene anormale neidentificate.

„Noi, cei de la NASA, vom trata deschis și vom fi transparenți în această privință. Și încercăm să abordăm problema faptului că există atât de multă îngrijorare cu privire la faptul că există ceva clasificat și că guvernul american nu este deschis. Ei bine, noi suntem guvernul american și suntem deschiși și vom fi deschiși în această privință”, a spus Bill Nelson, administrator la NASA.

În cadrul singurei întâlniri publice de la începutul acestui an, echipa independentă selectată de agenția spațială a insistat că nu există dovezi concludente privind viața extraterestră asociată cu OZN-urile.

„Ei au subliniat că dovezile, datele de care dispunem în momentul de față sunt foarte vagi. Oamenii de știință au nevoie e dovezi, au nevoie de fapte. Ei bine, acestea nu există. Dar ce mi s-a părut important în raportul prezentat de NASA este faptul că se subliniază că viața inteligentă și civilizațiile extraterestre sunt foarte probabil să existe în univers”, a povestit Cristian Român, editor la Revista Știință și Tehnică.