• Canabisul ar provoca poftă de mâncare viermilor, arată un studiu făcut de cercetători.
  • După contactul cu substanța, viermii au preferat să mănânce alimente cu calorii.
  • Viermii ar putea fi testați în laborator pentru descoperirea unor medicamente.

S-a constatat că viermii înmuiați în celulele canabinoide au o preferință mai mare decât de obicei pentru alimentele bogate în calorii, scrie The Guardian.

În cadrul studiului, publicat în revista „Current Biology”, cercetătorii au vrut să afle dacă viermii resimt efectele substanței și, prin urmare, i-au pus în contact cu canabisul. Nu se știe dacă viermii au fost afectați de efectele canabisului, dar au manifestat o preferință mai mare pentru alimentele cu un conținut caloric ridicat.

Canabisul poate declanșa un mecanism important care ajută la reglarea apetitului

Se știe că celulele canabinoide acționează prin legarea proteinelor din creier, cu cele ale sistemului nervos și ale altor părți ale corpului, numite receptori canabinoizi. În cazul în care canabinoizii conțin o substanță chimică, cunoscută sub numele de THC, aceasta poate induce sentimente de relaxare.

ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI

Acești receptori răspund la canabinoizii care sunt prezenți în mod natural în organism, cunoscuți sub numele de endocanabinoizi. Sistemul endocannabinoid joacă roluri importante în alimentație, anxietate, învățare și memorie, reproducere și metabolism.

Shawn Lockery, unul dintre autorii studiului și profesor de biologie și neuroștiințe la Universitatea din Oregon, SUA, a declarat: „Semnalizarea canabinoidă este prezentă în majoritatea țesuturilor din corpul nostru. Prin urmare, ar putea fi implicată în cauza și tratamentul unei game largi de boli”. Pentru studiu, cercetătorii au îmbibat viermii în anandamidă, un endocannabinoid.

Viermii doresc mai multe alimentele bogate în calorii și le caută în mod activ

Atunci când au fost puși în contact cu planta, dorința de a consuma produse calorice a devenit mai puternică, au spus cercetătorii, adăugând că viermii s-au adunat la mâncare și au rămas acolo mai mult decât de obicei.

Lockery a spus: „Sugerăm că această creștere a preferinței existente este analogă cu a mânca mai multe alimente pe care le-ai pofti oricum. Este ca și cum ai alege pizza față de fulgii de ovăz”.

Studiul a sugerat că viermii ar putea fi folosiți în testarea și depistarea medicamentelor pentru uz uman

Lockery a spus: „Faptul că gena receptorului canabinoidelor umane este funcțională în experimentele de alegere a alimentelor, va pregăti terenul pentru o depistare rapidă și ieftină a medicamentelor care vizează o mare varietate de proteine implicate în semnalizarea și metabolismul canabinoidelor, cu implicații profunde pentru sănătatea umană”.