• Astronomii au găsit „amprentele” unor explozii ce ar aparține primelor stele din Univers.
  • Descoperirile ar putea oferi cercetătorilor o imagine mai bună a ceea ce s-a întâmplat atunci când s-au format primele stele după Big Bang.
  • „Pentru prima dată, am reușit să identificăm urmele chimice ale exploziilor primelor stele în norii de gaz foarte îndepărtați”, a declarat Andrea Saccardi, care a condus studiul.

Oamenii de știință cred că atunci când s-au format primele stele, în urmă cu 13,5 miliarde de ani, acestea ar fi fost foarte diferite de cele care ne înconjoară acum. Erau mai simple, formate din hidrogen și heliu și poate de sute de ori mai mari decât Soarele, scrie The Independent.

La scurt timp după ce au apărut, se credea că s-au stins în explozii uriașe numite supernove. Acest lucru ar fi trimis elemente mai grele în gazul care le înconjura, care, la rândul său, ar fi continuat să creeze noi stele și să dea naștere și mai multor elemente grele.

Acest proces a fost esențial pentru crearea universului care ne înconjoară astăzi, spun experții. Aceștia se străduiesc să afle mai multe despre ele, deoarece acestea au dispărut. Cercetătorii reușesc să le înțeleagă mai bine prin găsirea elementelor chimice care au rămas în urmă atunci când au murit. Acum, cu ajutorul Very Large Telescope al Observatorului European de Sud, cercetătorii au făcut exact acest lucru.

UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
INS: PIAȚA REZIDENȚIALĂ SCADE
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE

Cei trei nori de gaz îndepărtați observați de astronomi au existat atunci când universul avea doar 10 sau 15% din vârsta sa actuală. Oamenii de știință cred că aceștia par a fi rămășițele acelor stele antice, pe baza amprentelor chimice pe care le-au lăsat în urmă. Descoperirile sunt descrise într-un nou studiu, „Evidence of first stars-enriched gas in high-redshift absorbers”, publicat în Astrophysical Journal.