• O echipă de cercetători din Washington au creat un sistem inovator.
  • Inspirat de păpădie, sistemul conține senzori pentru monitorizare.
  • Senzorii duși de vânt ar putea ajuta și în agricultură.

Oamenii de știință se inspiră mai nou din natură. O echipă de cercetători a inventat un mod prin care să trimită senzori pe o arie extinsă. Cum? Au studiat .. păpădia.

„Suntem aici în Seattle la Universitatea Washington pentru a vedea acești senzori mici fără baterii care plutesc în vânt. Sunt inspirați de umila păpădie”, a transmis Jesse Orrall, editor CNET.

„Te gândești la orice spațiu larg deschis unde ai vrea să trimiți mulți senzori pentru agricultură de precizie, sau senzori de temperatură care să monitorizeze lucruri precum incendii forestiere, schimbări ale mediului sau climei. Ceea ce am reușit aici a fost să ne descoperim un mod de la a dispersa automat în vânt, fiind inspirați de natură”, a spus Vikram Yver, profesor asistent.

Micul sistem conține o baterie solară mică astfel încât să poată transmite date la distanță. Există și senzori de temperatură și de umiditate. Momentan, proiectul este în stadiul de experiment, însă are potențialul de a ajuta la monitorizarea climei sau a ecosistemului. Echipa de cercetători are planuri mari.

BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
CE FACEM CU POLUAREA?
ECONOMIA AMERICANĂ ÎNCETINEȘTE
CIOLACU ÎNCHEIE DISCUȚIILE CU PIEDONE
VENEȚIENII IES ÎN STRADĂ
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA

„Încercăm să facem aceste tipuri de device-uri electronice să fie sustenabile. Oare putem să construim asemenea sisteme din materiale biodegradabile? Am putea face cu ușurință această structură în formă de disc din hârtie reciclabilă sau ceva similar. Un lucru care ne entuziasmează este că în acest moment aceste device-uri își păstrează forma în timp ce cad. Dar dacă le-am putea schimba? În timp ce cad, am putea oare folosi o formă modulară și să controlăm unde cad?”, a adăugat Vikram Yve.