• Sateliții Starlink „scurg” unde radio de joasă frecvență într-un mod care ar putea avea un impact asupra capacității cercetătorilor de a efectua activitățile necesare în spațiu.
  • SpaceX a ascultat îngrijorările legate de poluarea luminoasă vizibilă și a proiectat un nou satelit mai slab.
  • Cercetătorii au folosit LOw Frequency ARray care este o rețea care cuprinde aproximativ 20.000 de antene radio distribuite în 52 de locații pentru a testa nivelul radiațiilor

Potrivit unor noi cercetări, componentele electronice de la bordul sateliților Starlink de la SpaceX „scurg” unde radio de joasă frecvență, separate de benzile de frecvență alocate pentru legătura, într-un mod care ar putea avea un impact asupra capacității noastre de a efectua activități de astronomie, scrie Science Alert.

„Acest studiu reprezintă cel mai recent efort de a înțelege mai bine impactul constelațiilor de sateliți asupra radioastronomiei”, a declarat inginerul Federico Di Vruno de la Observatorul SKA și Uniunea Astronomică Internațională.

În prezent, SpaceX are aproximativ 4.365 de sateliți de internet pe orbita Pământului, cu alte mii de sateliți planificați. Și nu sunt singura companie. OneWeb are peste 600. Amazon plănuiește să lanseze alte mii de sateliți începând cu 2024.

FERRARI LANSEAZĂ UN NOU BOLID
SCHOLZ RĂMÂNE FĂRĂ NEMȚI
CUM TE FEREȘTI DE FAKE NEWS
DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC

Ce reglementări a făcut SpaceX

SpaceX a ascultat îngrijorările legate de poluarea luminoasă vizibilă și a proiectat un nou satelit mai slab. Frecvențele radio cuprinse între 10,7 și 12,7 gigahertzi sunt utilizate de sateliți pentru comunicații, cel puțin în Europa; cercetătorii și-au exprimat deja îngrijorarea în legătură cu acestea.

Dar oamenii de știință s-au gândit că sateliții ar putea emite unde radio neintenționate în afara acestei benzi. Acesta este aspectul pe care Frederico Di Vruno și colegii săi au căutat să îl investigheze.

Ei au folosit LOw Frequency ARray, o rețea care cuprinde aproximativ 20.000 de antene radio distribuite în 52 de locații. Cu acest nivel de sensibilitate, ei au observat 68 de sateliți aparținând constelației Starlink. Desigur, au detectat scurgeri electromagnetice.

„Cu ajutorul LOFAR, am detectat radiații între 110 și 188 MHz de la 47 dintre cei 68 de sateliți observați”, spune astronomul Cees Bassa de la ASTRON, Institutul olandez pentru radioastronomie.

Această emisie pare să fie neintenționată, provenind de la componentele electronice ale sateliților. De asemenea, nu încalcă nicio regulă. Aici, pe Pământ, Comisia Electrotehnică Internațională impune restricții stricte asupra dispozitivelor electrice pentru a controla interferențele electromagnetice, dar aceste reguli nu se aplică în spațiu.