STUDIU. Noi perspective asupra învățării limbilor străine în copilărie

Astăzi, profesorii asociați de psihologie studiază modul în care sugarii și copiii mici învață limbajul din lumea din jurul lor. Psihologul dezvoltării se străduiește în mod special să analizeze diferitele teorii care explică debutul și eventual stăpânirea înțelegerii și producerii limbajului, scrie Neuroscience News.

Cea mai recentă lucrare a lui Bergelson, publicată luna trecută în Proceedings of the National Academy of Sciences, adoptă o abordare globală pentru dezvoltarea și testarea unor astfel de teorii, rezultatele respingând criticile comune ale părinților și îngrijitorilor cu venituri mici.

„Rezultatele noastre pun la îndoială o parte din înțelepciunea primită, cu siguranță în spațiul politic american, că familiile, în anumite circumstanțe socioeconomice, oferă copiilor lor un limbaj mai puțin „bun””, a spus ea.

În calitate de om de știință lingvistic, Bergelson are o istorie în generarea unor astfel de perspective care distrug miturile. Primele ei experimente despre învățarea timpurie a cuvintelor, efectuate în urmă cu 15 ani, când era studentă absolventă la Universitatea din Pennsylvania, au arătat că înțelegerea începe la o vârstă mult mai mică decât se credea anterior. „În jur de 6 sau 7 luni, bebelușii încep să înțeleagă câteva substantive cu adevărat comune”, a spus ea.

Oamenii de știință au recunoscut de multă vreme explozia producției de cuvinte care are loc în jurul vârstei de 18 luni, a explicat Bergelson. În studiile ulterioare, ea și colegii ei au descoperit o îmbunătățire calitativă similară a înțelegerii limbajului în apropierea primei zile de naștere a unui copil, în jurul timpului în care sosesc primele cuvinte. Este ca și cum copiii în jurul vârstei de 1 an trec de la doar înțelegerea mecanică a limbajului la devenirea bruscă a adevăraților parteneri de comunicare.

Ar putea fi asta pentru că părinții vorbeau mai mult sau diferit cu bebelușii mai mari? Bergelson a investigat această teorie în calitate de post-doctorat și profesor de cercetare la Universitatea din Rochester, unde a condus crearea unui set mare de date naturaliste care urmărea bebelușii cu vârsta între 6 și 18 luni cu înregistrări audio și video, urmărirea ochilor și multe altele.

„Nu pare să existe ceva fundamental diferit în modul în care părinții sau îngrijitorii interacționează cu copiii de 6 luni față de 12 luni”, a concluzionat ea.

Citește și

Exit mobile version