• Retro, o maimuță rhesus clonată, născută pe 16 iulie 2020.
  • Acum are peste 3 ani și „se descurcă bine și devine puternic”.
  • Primul mamifer care a fost clonat – oaia Dolly – a fost creat în 1996.

Acum are peste 3 ani și „se descurcă bine și devine puternic”, potrivit lui Falong Lu, unul dintre autorii unui studiu publicat marți în revista Nature Communications, care descrie modul în care a apărut Retro, scrie CNN.

Retro este doar a doua specie de primate pe care oamenii de știință au reușit să o cloneze cu succes. Aceeași echipă de cercetători a anunțat în 2018 că au făcut două maimuțe cynomolgus clonate identice (un tip de macac), care sunt și astăzi în viață.

„Am realizat prima maimuță rhesus clonată vie și sănătoasă, ceea ce este un mare pas înainte care a devenit imposibil în posibil, deși eficiența este foarte scăzută în comparație cu embrionii fertilizați normal”, a spus Lu, un investigator la Laboratorul cheie de stat din Biologie Moleculară a Dezvoltării și Institutul de Genetică și Biologie a Dezvoltării de la Academia Chineză de Științe. „În prezent, nu am avut încă al doilea naștere viu.”

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

Primul mamifer care a fost clonat – oaia Dolly – a fost creat în 1996 folosind o tehnică numită transfer nuclear al celulelor somatice sau SCNT, în care oamenii de știință reconstruiesc, în esență, un ou nefertilizat prin fuzionarea unui nucleu de celule somatice (nu dintr-un spermatozoid sau un ou) cu un ou în care s-a îndepărtat nucleul.

De atunci, oamenii de știință au clonat multe specii de mamifere, inclusiv porci, vaci, cai și câini, dar procesul a fost greșit sau greșit, de obicei, doar un mic procent din embrioni care sunt transferați în surogate rezultând descendenți viabili.

„Într-un fel, am făcut multe progrese în ceea ce privește, după Dolly, multe specii de mamifere au fost clonate, dar adevărul este că ineficiența rămâne un obstacol major”, a declarat Miguel Esteban, cercetător principal la Institutul de Biomedicină și Sănătate din Guangzhou din China. Academia de Științe. El nu a fost implicat în cele mai recente cercetări, dar a colaborat cu unii membri ai echipei de cercetare la alte studii pe primate.