- Mobileye, o companie specializată în cipuri pentru vehicule autonome, a anunțat că va lansa un serviciu de livrare autonom începând cu 2023, în colaborare cu startup-ul american Udelv
- Dezvoltatorul de vehicule Udelv dorește să aducă pe piață până în 2028 peste 35.000 de autoutilitare cu conducere automat
- Udelv nu va vinde vehiculele, ci le va oferi clienților săi comerciali ca parte a unui pachet de livrare sub formă de abonament
Mobileye, o filială a companiei Intel, va colabora cu start-up-ul Udelv pentru a pune în funcțiune autoutilitare electrice fără șofer, care urmează să circule în SUA în 2023, au anunțat cele două companii la începutul acestei săptămâni, informează AutoNews.
Advertisment
După ce criza generată de pandemie a dat un impuls puternic comerțului cu amănuntul online, se estimează că cererea de vehicule de transport de mărfuri va fi într-o continuă creștere.
Producătorul de vehicule Udelv, o firmă fondată acum patru ani în Silicon Valley, care își propune revoluționarea serviciilor de livrare, dorește să aducă pe piață până în 2028 peste 35.000 de autoutilitare autonome,
Recomandări
Mobileye furnizează un sistem de conducere complet automatizat pentru noul Transporter produs de Udelv, un vehicul electric fără scaune și fără cabină, conceput special pentru livrarea de mărfuri.
Udelv nu va vinde vehiculele, ci le va oferi clienților săi comerciali ca parte a unui pachet de livrare sub formă de abonament. Și, deși vehiculele nu vor avea șoferi umani, Udelv intenționează să ofere și o asistență umană, de la distanță, la încărcarea și descărcarea vehiculelor.
Până când noul vehicul va fi gata pentru testarea prototipurilor, în 2022, și implementarea comercială, în 2023, Udelv va continua să folosească autoutilitare Ford Transit Connect convertite, echipate cu sistemul de automatizare dezvoltat de Udelv, despre care directorul și cofondatorul companiei, Daniel Laury, a spus că folosesc software-ul de conducere automată Apollo de la Baidu.
Laury a spus că Udelv trece de la propriul sistem la cel al companiei Mobileye fiindcă acesta oferă „cea mai bună soluție” din această clasă de produse, cu mai multe elemente de hardware, pentru o siguranță suplimentară în cazul în care unul eșuează.
Un sistem cu camere mai performant
Mobileye, cu sediul central în Ierusalim, este unul dintre cei câțiva dezvoltatori de tehnologie de conducere autonomă. Tehnologia companiei achiziționate în 2017 de Intel este utilizată și în sistemele de asistență a șoferului. Astăzi, peste 54 de milioane de vehicule folosesc tehnologia Mobileye, scrie TechCrunch.
Sistemul de conducere autonomă dezvoltat de Mobileye are o suită de senzori formată din 13 camere, trei senzori LiDAR cu rază lungă de acțiune, șase LiDAR cu rază scurtă de acțiune și șase radare. De asemenea, include sistemul EyeQ al companiei israeliene și un program de crowdsourcing de date numit Road Experience Management (REM), care utilizează date în timp real de la vehiculele echipate cu Mobileye pentru a construi o hartă 3D globală.
Compania testează vehicule autonome în mai multe orașe din întreaga lume pentru o eventuală lansare a unui serviciu de robo-taxi și a declarat că, până în 2025, tehnologia sa va putea fi folosită și la vehiculele personale, informează TheVerge.
Spre deosebire de majoritatea celorlalte companii, „la care trebuie să ai radar, LIDAR și cameră, între care trebuie să existe o coordonare perfectă pentru a putea funcționa, noi avem subsisteme independente între sistemele noastre de camere, la care se adaugă subsistemele radar și LIDAR. … Dacă vreunul dintre subsisteme nu poate să detecteze corect un obiect, o va putea face celălalt”, spune Jack Weast, vicepreședinte al standardelor automate pentru vehicule la Mobileye.
Udelv și concurenții săi din branșa serviciilor de livrare automate
Cooperarea dintre Udelv și Mobileye reprezintă un fenomen interesant pentru analiști, Udelv fiind unul dintre puținele startup-uri de livrare automată care nu a fost încă achiziționat de o companie mai mare.
Udelv se numără printre cele câteva companii de tehnologie de conducere auto fără șofer, axate mai mult pe livrarea de bunuri, decât pe robo-taxiuri (taxiurile cu conducere automată). Orientarea în această direcție a fost declanșată de explozia comerțului electronic și de accentul pus pe livrarea în care se evită atingerea, tendințe impuse pe fondul pandemiei de coronavirus, precum și de convingerea că circulația automată a mărfurilor se confruntă cu mai puține obstacole legale decât transportul de persoane.
Udelv nu a oferit informații detaliate referitor la Transporter, cum sunt autonomia, dimensiunea bateriei sau greutatea totală a vehiculului. Ceea ce se știe este că vehiculul va fi compatibil cu încărcare rapidă DC și va avea o viteză maximă de 105 km/h. Un purtător de cuvânt a spus că Udelv își va anunța planurile de fabricație pentru Transporter la o dată ulterioară.
Printre concurenții companiei se numără General Motors, care la începutul acestui an a anunțat lansarea serviciului de vehicule comerciale electrice BrightDrop. Acestea nu au deocamdată conducere automată, dar filiala de croazieră, deținută majoritar de GM, testează vehicule autonome atât pentru livrarea mărfurilor, cât și pentru transportul de persoane.
De asemenea, firma Waymo, afiliată Google, testează livrări automate pe vehicule comerciale de la mai mulți parteneri, iar Zoox, o filială a companiei Amazon, a proiectat o navetă cu conducere automată atât pentru transportul de persoane, cât și pentru cel de marfă.
Printre firmele recent înființate din branșa vehiculelor și serviciilor de livrare automate se numără Nuro, Gatik și Boxbot, toate cu sediul în California de Nord.
Partenerii noștri