- Alexa i-a spus fetei să ia o monedă și să o ducă la priză.
- Mama fetiței a intervenit pentru a opri sistemul vocal să îi mai dea provocări fiicei sale.
- Provocarea este virală pe TikTok și pe alte rețele de socializare.
Amazon și-a actualizat asistentul vocal Alexa după ce a „provocat” o fetiță de 10 ani să atingă cu o monedă pintenii unui ștecher pe jumătate introdus în priză. Sugestia a venit după ce fata i-a cerut lui Alexa o „provocare de făcut”.
„Conectează un încărcător de telefon la jumătate într-o priză de perete, apoi atinge cu o monedă pinii expuși”, a spus difuzorul inteligent. Amazon a declarat că a remediat eroarea imediat ce compania a luat cunoștință de ea.
Mama fetei, Kristin Livdahl, a descris incidentul pe Twitter. Ea a spus: „Făceam mai devreme niște provocări fizice, cum ar fi să ne întindem și să ne rostogolim ținând un pantof pe picior, de la un profesor [de educație fizică] de pe YouTube. Vreme rea afară. Ea a vrut doar încă una”. Atunci, difuzorul Echo a sugerat să ia parte la provocarea pe care o „găsise pe Internet”.
Provocarea este un trend pe TikTok și pe alte rețele sociale
Activitatea periculoasă, cunoscută sub numele de „the penny challenge”, a început să circule pe TikTok și pe alte site-uri de socializare în urmă cu aproximativ un an. Multe metale conduc electricitatea, iar introducerea lor în prize electrice sub tensiune poate provoca șocuri electrice, incendii și alte daune.
„Știu că poți pierde degete, mâini, brațe, a declarat Michael Clusker, șef de stație la stația de pompieri Carlisle East, pentru ziarul The Press din Yorkshire în 2020. „Rezultatul de aici este că cineva va fi grav rănit”. Oficialii pompierilor din SUA s-au pronunțat, de asemenea, împotriva așa-numitei provocări.
Doamna Livdahl a scris pe Twitter că a intervenit, strigând: „Nu, Alexa, nu!” Cu toate acestea, ea a spus că fiica ei era prea deșteaptă pentru a face așa ceva.
Amazon a declarat pentru BBC într-o declarație că a actualizat Alexa pentru a împiedica asistentul să recomande o astfel de activitate pe viitor.
„Încrederea clienților se află în centrul a tot ceea ce facem, iar Alexa este concepută pentru a oferi clienților informații exacte, relevante și utile”, a precizat Amazon într-o declarație.